Wydarzenia

Traficar wjechał do Warszawy


W czerwcu firma Traficar uruchomiła swoją usługę car-sharingową w Warszawie. Na ulicach stolicy pojawiła się flota Renault Clio, dostępnych dla użytkowników dzięki rezerwacjom dokonywanym za pomocą smartfona.

Auta nie muszą być brane i oddawane w żadnym konkretnym miejscu – to założenia tzw. systemu free-float, modelu wykorzystywanego już przez Traficar w Krakowie. Jak na razie usługa obejmuje 8 dzielnic stolicy: Śródmieście, Żoliborz, Wolę, Ochotę, Mokotów, Pragę Północ, Pragę Południe i Ursynów. Docelowo mapa dostępności zwiększy się na całe miasto, a w warszawskiej flocie Traficaru znajdzie się 300 aut. Strategicznym partnerem rozwoju Traficara w Polsce są Renault Polska (dostawca aut) i PKN Orlen (dostawca paliwa). Od października, kiedy Traficar uruchomił usługę w Krakowie, w systemie zarejestrowało się 15 tys. osób. Na początku po Krakowie jeździło 100 aut z logo Traficara (Opli Corsa). Teraz jest ich 200. W obu miastach obowiązują takie same ceny. Przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł.

Traficar już zapowiada ekspansję na kolejne miasta. Jeszcze w tym roku spółka chce uruchomić car sharing w Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu i konurbacji śląskiej. Jednocześnie Traficar nadal pozostaje jednym z oferentów w przetargu na dostawcę miejskiego car sharingu, który proceduje stołeczny ratusz. – Czekanie na rozstrzygnięcie tego przetargu byłoby dla nas zbyt dużą stratą czasu – powiedział Piotr Groński, prezes Traficara.

Do wejścia na warszawski rynek szykuje się także inny gracz – spółka Panek CarSharing, która chce udostępniać w stolicy 300 hybrydowych Toyot Yaris (które dostarczy autoryzowany dealer tej marki – Toyot Dobrygowski). Będzie to już trzeci dostawca car sharingu w stolicy – wynajem auta na minuty oferuje obecnie także spółka 4Mobility, która oferuje użytkownikom auta marek BMW oraz Mini, a niebawem również Hyundaia.

Ładowanie