Wydarzenia

Renault z salonem dla „elektryków”


Renault otworzyło swój pierwszy w Europie concept store przeznaczony do sprzedaży wyłącznie samochodów elektrycznych. Renault Electric Vehicle Center zostało otwarte w połowie lutego w Sztokholmie, w Täby Centrum, jednym z największych centrów handlowych w Szwecji. Idea polega na promowaniu elektrycznych samochodów w miejscu, w którym klienci spędzają swój wolny czas. Operatorem punktu jest największy dealer Renault w Szwecji, firma Bila.

W salonie wyróżnionych zostało kilka stref. Pierwsza to showroom samochodów elektrycznych. Jest też strefa edukacyjna, w której goście znajdą informacje na temat aut i sposobu ich ładowania, a także zagadnień prawnych i korzyści podatkowych związanych z ich użytkowaniem. Odwiedzający będą mieli także możliwość odbycia na miejscu jazd testowych i skonfigurowania auta pod zamówienie. „Otwierając nowy kanał dystrybucji i wykorzystując cyfrowe narzędzia, odpowiadamy na oczekiwania klientów. Sztokholm był na szczycie naszej listy ze względu na szybki rozwój rynku samochodów elektrycznych w Szwecji i pozytywnego podejścia szwedzkiego rządu do promowania tej technologii – powiedział Zakaria Zeghari, dyrektor Renault ds. rozwoju sieci dealerskiej. Producent myśli o otwieraniu podobnych punktów w innych europejskich miastach. W 2017 r. w Szwecji sprzedano 20,3 tys. samochodów elektrycznych. Flagowy model Renault, ZOE znalazł się na 6. miejscu w rankingu popularności, z wynikiem 851 zarejestrowanych egzemplarzy. ZOE okazał się być też europejskim liderem segmentu „elektryków”. W 2017 r. na kontynencie zarejestrowano 3,38 tys. egzemplarzy tego modelu.