Wydarzenia

Polmotor na alpejskich szczytach


Promowanie dealerstwa poprzez sponsoring imprez sportowych nie jest niczym nowym. Wywodząca się ze Szczecina Grupa Polmotor poszła jednak o krok dalej.

Dealer zaprosił do współpracy lokalnych sportowców i stworzył własny team biegowo-triathlonowo-wspinaczkowy, który pełni funkcję ambasadora marki Subaru Polmotor. – Od kilku lat wspieramy odbywający się w naszym mieście maraton. We wrześniu 2016 r. postanowiliśmy rozpocząć współpracę z Ewą Huryń i Zbyszkiem Kapuścińskim, parą sportowców z naszego miasta, których pasją jest bieganie i wspinaczka górska. To był początek Polmotor Subaru Team. Z czasem doszliśmy do wniosku, że zorganizujemy ekspedycję, której celem będzie ultramaraton na górze Grossglockner w Austrii oraz zdobycie szczytu Matterhorn we Włoszech – mówi Krzysztof Bratkowski, marketing manager w Grupie Polmotor.

Pracownicy Polmotor wraz ze sportowcami rozpoczęli przygotowania już w październiku. – Od początku naszej współpracy podział obowiązków był jasny: Ewa i Zbyszek opracowywali plan trasy, natomiast ja z Konradem Kijakiem, dyrektorem handlowo-administracyjnym w naszym dealerstwie, odpowiadaliśmy za stronę marketingową i sponsoringową – mówi Bratkowski. Jak wyjaśnia, największy wkład finansowy sportowcy otrzymali właśnie od firmy Polmotor, która zapewniła profesjonalne ubrania, a także udostępniła samochody.

Wyprawa była podzielona na dwa etapy. – 20 lipca wyjechaliśmy ze Szczecina do Austrii. Nasi ambasadorzy mieli do dyspozycji Subaru XV. Team Grupy Polmotor, który wspierał sportowców, a także zdawał relację z wyprawy w mediach społecznościowych, tworzyłem wspólnie z Konradem Kijakiem. Dwa dni później Ewa ze Zbyszkiem wzięli udział w ultramaratonie na dystansie 50 km, który odbywał się wzdłuż najwyższej austriackiej góry – Grossglockner. Nasi sportowcy ukończyli bieg i już następnego dnia ruszyliśmy do włoskiego Breuil-Cervinia, gdzie dzień później rozpoczęliśmy wspinaczkę na szczyt Matterhorn. Wspólnie dotarliśmy na wysokość 3000 m n.p.m. W dalszą podróż nasi ambasadorzy wyruszyli już sami. Niestety, ostatecznie pogoda nie pozwoliła im na zdobycie szczytu – dotarli do 3800 m.n.p.m. – mówi Bratkowski. I choć na szczycie nie udało się umieścić flagi Polmotor Subaru Team, cały zespół jest bardzo zadowolony z wyprawy i już planuje kolejne.

W kontekście działań Grupy Polmotor widać, że promowanie swojej marki podczas wydarzeń sportowych może przyjąć inną formę niż dotychczas spotykane na rynku. Oczywiście nie ma powodów, by wycofywać się z dotychczasowego sponsoringu lokalnych biegów czy prezentacji obrandowanego auta podczas meczów piłki nożnej. Ale dealerzy, którym to nie wystarcza, mogą pomyśleć na przykład nad powołaniem własnego zespołu. Może okazać się, że koszt takiej reklamy będzie podobny co przy wspieraniu innych inicjatyw, podczas gdy efekty, na przykład w postaci promocji nazwy dealerstwa, będą zdecydowanie bardziej okazałe.

Film z wyprawy:https://www.facebook.com/SubaruPolmotor/videos/852318708264872/

Ładowanie