Wydarzenia

Oficjalnie: podział Grupy Krotoski-Cichy


Na mocy podpisanej 30 lipca umowy między wspólnikami stało się to, o czym w branży mówiło się od co najmniej roku: Robert Krotoski i Mirosław Cichy rozdzielili swój biznes. Tym samym oficjalnie przestała funkcjonować na rynku Grupa Krotoski-Cichy – od 5 lat największa grupa dealerska w Polsce, która w 2018 r. sprzedała ponad 24,7 tys. aut nowych oraz 6 tys. używanych.

W jej miejsce pojawiają się w branży dwa nowe dealerskie brandy. Grupa Krotoski obejmuje stacje zlokalizowane w centralnej i południowej Polsce, czyli salony i serwisy w Warszawie, Nadarzynie, Wolicy, Łodzi oraz Częstochowie (z autoryzacjami Audi, Skody, Volkswagena i Porsche). Do Grupy Cichy należą z kolei obiekty dealerskie w zachodniej i północno zachodniej części kraju: stacje marek Audi, Skoda, Volkswagen i SEAT w Poznaniu, Pile, Grodzisku Wlkp., Szczecinie, Koszalinie i Słupsku.

Biznesowe rozstanie się twórców Grupy Krotoski-Cichy oznacza najprawdopodobniej istotne zmiany na Liście TOP50, ze zmianą na pozycji lidera włącznie. Przypomnijmy, że druga w zestawieniu Grupa PGD-IP sprzedała w 2018 r. ponad 20,6 tys. nowych samochodów – i trudno zakładać, aby któraś z nowo utworzonych „dywizji” dawnej Grupy Krotoski-Cichy osiągnęła samodzielnie taką sprzedaż. Bardzo ciekawie będzie za to wyglądać rywalizacja o podium, ponieważ grupy z miejsc 3-5 osiągnęły w 2018 r. wolumen na poziomie 12,6-11,4 tys. pojazdów, czyli mniej więcej… połowę sprzedaży Grupy Krotoski-Cichy. Warto dodać, że nie jest to jedyny podział dużej grupy dealerskiej na naszym rynku w ostatnim czasie: w 2018 r. na własny rachunek zaczęli działać również wspólnicy tworzący Grupę Autorud (w efekcie czego w TOP50 pojawią się zapewne grupy Autorud Rzeszów i Autorud Stalowa Wola, której biznesowy środek ciężkości przeniósł się w ostatnim okresie w stronę Kielc).