Wydarzenia

O sukcesie decydują ludzie


Pod koniec stycznia zainaugurowano w Warszawie drugą edycję Akademii Dealer Business Management – innowacyjnego projektu szkoleniowego, ukierunkowanego na rozwój kompetencji niezbędnych do zarządzania dealerskim biznesem.

Na inauguracyjnej sesji Akademii pojawili się przedstawiciele 18 firm dealerskich z całej Polski. Uczestnicy Akademii to pełen przekrój dealerskiego świata – od firm z pierwszej dziesiątki Listy TOP50, po mniejsze dealerstwa próbujące w pełni wykorzystać swój potencjał. Od osób zarządzających swoimi organizacjami, po tych stawiających pierwsze kroki w branży. Gościliśmy tak reprezentantów marek wolumenowych, jak i premium, rodzinne firmy z jedną lokalizacją, jak i wielomarkowe przedsiębiorstwa posiadające w swoim portfolio kilkanaście salonów. Wszystkich łączyła jedna rzecz – chęć dalszego rozwoju.

ADBM to pierwszy na polskim rynku program rozwijający kompetencje i umiejętności niezbędne w kierowaniu firmą dealerską bądź jej poszczególnymi działami. Zajęcia trwają przez cały rok i zakończą się egzaminem. Jego zdanie zostaje potwierdzone otrzymaniem certyfikatu, ale co najważniejsze – stanowi dowód na to, że absolwent Akademii posiadł kompetencje i umiejętności pozwalające na samodzielne kierowanie firmą dealerską.

Podczas rozpoczętego cyklu zajęć poruszone zostaną wszystkie najważniejsze dla rentowności firmy dealerskiej tematy, m.in.: zarządzanie działem samochodów nowych, budowanie odpowiedniego stoku aut używanych i utrzymywanie współczynnika rotacji na odpowiednim poziomie, optymalizacja kosztów i zwiększenie zysków serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego, usprawnienie pracy działu części zamiennych i wiele innych zagadnień.

Wykładowcami w Akademii są najlepsi eksperci i praktycy polskiego rynku dealerskiego. Niemal połowa zajęć prowadzona jest przez Wojciecha Kordalewskiego – byłego prezesa Polskiej Grupy Dealerów, który o dealerskim biznesie wie niemal wszystko. Oprócz niego zajęcia prowadzą cenieni fachowcy w swoich dziedzinach – Andrzej Sadowski przygotowuje sesję poświęconą działowi części zamiennych, Michał Wąsik opowiada o zarządzaniu działem samochodów używanych, Adam Kowalczyk wprowadza uczestników w świat F&I, zaś Daria Zawrotniak analizuje, jak zwiększyć kontrolę nad finansami i księgowością. Dowodem na to, że warto uczestniczyć w Akademii, może być fakt, że firmy, których przedstawiciele wzięli udział w zakończonej w grudniu 2017 r. edycji, od tego czasu ponadprzeciętnie zwiększyły wolumen sprzedaży i otworzyły blisko 10 nowych lokalizacji…

Kolejna edycja Akademii dla dealerskich następców i sukcesorów w styczniu 2021 r. Jednak już niebawem rozpocznie się rekrutacja do Akademii Dealer Business Management dla dyrektorów działów sprzedaży oraz serwisu. W przypadku chęci zgłoszenia swoich pracowników lub samego siebie, radzimy się spieszyć. Do tej pory za każdym razem zajmowano komplet miejsc, a część miejsc na najbliższą edycję została już zarezerwowana.

Więcej informacji o Akademii: www.akademiadbm.pl