Wydarzenia

Mitsubishi okraja sieć


Na koniec ubiegłego roku sieć Mitsubishi tworzyło 30 firm, które prowadziły 36 salonów sprzedaży. Na rynku funkcjonowało też 5 ASO japońskiej marki. Wraz z końcem marca sieć sprzedażowa marki Mitsubishi skurczyła się – w stosunku do stanu na koniec 2017 r. – aż o 9 punktów.

W ośmiu przypadkach zakres współpracy z Mitsubishi został – przynajmniej jak na razie – zawężony do obsługi posprzedażnej. Dotyczy to dealerów: ASV Lider (Wrocław), Auto Serwis Sikorski (Olsztyn), Auto Test Przygoński (Marki k/0Warszawy), Her-Gum (Zabrze), Mitcar (Warszawa), Wierzgoń (Rybnik) i Witpol (Tychy). Z kolei firma Auto Wache z Poznania całkowicie zakończyła współpracę z Mitsubishi. Obecnie sieć sprzedażową japońskiej marki tworzy więc 21 firm, które prowadzą 27 salonów. Sieć uzupełnia 13 autoryzowanych serwisów. Zmiany to pokłosie wypowiedzeń umów dealerskich zapowiedzianych przez MMC Car Poland jeszcze w 2016 r. Ostanie lata to generalnie trudny czas dla dealerów Mitsubishi. W 2017 r. na polskim rynku zarejestrowano 3,6 tys. samochodów tej marki, o 20 proc. mniej niż rok wcześniej. W rezultacie na pojedynczy salon japońskiego brandu przypadało zaledwie 100 sprzedanych samochodów w skali roku, co było jednym z najsłabszych rezultatów na całym polskim rynku.