Wydarzenia

Michał Szaniecki na czele SEAT-a


Volkswagen Group Polska wprowadziło zmiany na stanowisku dyrektora marek SEAT i Cupra. Dotychczasowego szefa, Tomasza Życkiego, który pracował dla hiszpańskiego brandu od 2012 r. i odpowiadał m.in. za ponowne wprowadzenie marki do Polski, zastąpił Michał Szaniecki.

Michał Szaniecki zdobywał doświadczenie w takich markach jak Wrigley Poland czy Beiersdorf Nivea. Pracę w VGP rozpoczął w 2015 r. jako dyrektor marketingu brandu Volkswagen Samochody Osobowe. Jest odpowiedzialny m.in. za wdrożenie formatu concept store VW Home, czyli nowatorskiego miejskiego salonu przy ul. Karolkowej w Warszawie, służącego do prezentacji aut, umawiania jazd testowych oraz składania zamówień. Szef polskich struktur SEAT-a nadzorował również uruchomienie platformy umożliwiającej zapoznanie się z produktami Volkswagena online. W jakim stanie zostawia SEAT-a Tomasz Życki? Obecnie autoryzowana sieć hiszpańskiej marki obejmuje 22 salony. Łączna sprzedaż SEAT-a w Polsce w 2017 r. wyniosła 10 447 samochodów, co pozwoliło jej osiągnąć 20 proc. wzrost r/r. Warto przypomnieć, że jeszcze w 2013 r. wolumen tej marki wyniósł niewiele ponad 2 tys. aut. W tym czasie znacznie zmieniły się także udziały rynkowe SEAT-a – z poziomu 0,9 do 2,5 proc. Z kolei w pierwszym półroczu 2018 r. SEAT znalazł 6 849 nabywców, o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.