Wydarzenia

MB Witman na osiedlu przy plaży


Koncepcja zbliżania się do klientów poprzez obecność w miejscach najchętniej przez nich odwiedzanych staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Wśród przedstawicieli Mercedesa pionierem takiego rozwiązania był sam importer, który przez kilka lat podczas wakacji prowadził na warszawskim Powiślu Stację Mercedes.

W 2017 r. firma Auto-Idea otworzyła showroom swojej marki w stołecznym centrum handlowym Arkadia. W ostatnie wakacje do tego grona dołączyła firma Mercedes-Benz Witman, która przez cały sierpień prezentowała swoje auta na nowo powstałym osiedlu Neptun Park w gdańskim Jelitkowie. – Od kilkunastu miesięcy trwa przebudowa naszego salonu przy ul. Grunwaldzkiej. I choć działa on cały czas, bez ani dnia przerwy, to chcieliśmy w nietypowy sposób przypomnieć klientom – obecnym, ale i przyszłym – o naszej obecności. Paweł Stefaniak, dyrektor handlowy dealerstwa, wpadł na pomysł, aby stworzyć showroom MB Witman. Wybór padł na gdańskie osiedle przy plaży w Jelitkowie. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Odwiedziło nas mnóstwo osób – zarówno mieszkańców osiedla zainteresowanych samochodami Mercedesa, jak i klientów oraz turystów – mówi Katarzyna Graj, specjalista ds. marketingu w gdańskim dealerstwie.

Na odwiedzających czekali doradcy handlowi, którzy wyjaśniali działanie nowoczesnych technologii Mercedesa oraz przeprowadzali jazdy testowe. Przy showroomie prezentowane były jednorazowo co najmniej trzy samochody. – Na klientów zawsze czekało też jedno auto z gamy AMG. Duże zainteresowanie budził także najnowszy model klasy A oraz samochody z segmentu SUV. Co ważne, kiedy w showroomie pojawiał się klient chcący odbyć jazdę modelem, którego akurat nie było na miejscu, miał do wyboru dwie opcje: albo pracownik od razu zawoził go do naszego salonu, gdzie dostępna jest większość modeli Mercedesa albo mógł umówić się na jazdę testową w innym terminie – opisuje akcję Katarzyna Graj. Dodatkową zachętą do wizyty w salonie przy ul. Grunwaldzkiej były vouchery na myjnię dla osób, które odwiedziły showroom. W czasie działania mobilnego salonu klienci odbyli kilkadziesiąt jazd testowych. Dealer przeprowadził również wiele rozmów, podczas których przedstawiciele Mercedes-Benz Witman doradzali zainteresowanym w zakresie wyboru najlepszej formy finansowania, ubezpieczenia, a przede wszystkim wyboru nowego samochodu.