Wydarzenia

Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. IV


Oto kolejna odsłona rozwiązań wprowadzanych przez dealerów w czasie epidemii. Przegląd tego, co dealerzy robią, aby dostosować swój biznes do obecnych warunków, ale też, by zapewnić ochronę pracownikom i klientom, a także pomagać innym.


SALON W INTERNECIE, AUTA „NA SŁUŻBIE”

W związku z obecną sytuacją – na tyle, na ile to możliwe – działalność wielu firm i podmiotów „przeprowadziła” się do sieci. Swój dealerski salon – i to niemal dosłownie – przeniósł do internetu dealer Toyota Mikołajczak. – Po pierwszych sygnałach o zakażonych koronawirusem w Polsce i przeczuwając, co za moment nastąpi, od razu podjęliśmy razem z działem IT szybkie działania, aby rozszerzyć funkcjonowanie online. Przygotowaliśmy specjalną stronę, na której klient może wejść do środka salonu i przemieszczać się dzięki wideo między działami. Dodatkowo realizujemy swój autorski program i przybliżamy kolejne modele aut podczas nagranych odcinków programu wideo. Wszystko to na naszej stronie – opowiada Łukasz Ławecki, specjalista ds. marketingu w firmie Toyota Mikołajczak.


Dealerzy Toyoty wspierają również służbę zdrowia, przekazując do użytku placówek medycznych swoje testowe modele aut. Przykłady? Dealer Toyota Mikołajczak przekazał Toyotę Proace City szpitalowi w Lesznie, Toyota Nowakowski – Corollę i Proace’a wojewódzkiemu szpitalowi we Wrocławiu, zaś firma Carolina Car Company dała do dyspozycji Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie Toyotę Proace City Verso.


NIEBANALNIE I NIE TYLKO OSOBÓWKI

Pisaliśmy już wielokrotnie, że teraz, jak nigdy wcześniej, w komunikacji dealerów z klientami znaczenia nabrała wideoprazentacja aut. Swój oryginalny sposób na realizację takich prezentacji znalazł wielomarkowy dealer Multi Salon Reiski Auto z Bydgoszczy. W ramach cyklu #ZostańWDomu Poznaj nasze Auta, specjalistki ds. marketingu Multi Salon Reiski Auto w lekki i często spontaniczny sposób przybliżają samochody, które oferuje dealer. Wideobloga można śledzić na stronie internetowej i w mediach społecznościowych dealera.


Wideoprezentacja to narzędzie, które może okazać się skuteczne nie tylko w przypadku samochodów osobowych czy używanych, ale także aut użytkowych. Taką prezentację proponuje z kolei Auto Idea.


ŚRODKI OCHRONY TO PODSTAWA

To już kolejna dobra praktyka Salonów Kanclerz, o której piszemy. Tym razem pracownicy dealera samodzielnie wyprodukowali płyn do dezynfekcji.


Zupełną podstawą jest dziś u dealerów właśnie stosowanie wszelkiego rodzaju środków ochrony, jak rękawiczki, maseczki, dezynfekcja rąk czy ozonowanie aut i pomieszczeń. O zachowanych zasadach bezpieczeństwa w ASO przypomina klientom m.in. Nissan Zaborowski.


BAJKI OD DEALERA

Na koniec coś z uśmiechem. Firma Pro-Moto, dealer SEAT-a i Mazdy, z myślą o najmłodszych (ale też o ich rodzicach, by choć na chwilę nieco ich odciążyć) uruchomiła cykl SEAT Pro-Moto / Mazda Pro-Moto Czyta Dzieciom, w którym pracownicy dealera czytają dzieciom bajki. Nagrania wideo publikowane są na facebookowych profilach salonów.



Dziękujemy za wszystkie nadesłane do tej pory dobre praktyki i czekamy na Wasze kolejne pomysły. Wysyłajcie wszystko (posty, zdjęcia, filmy, nagrania) na nasze skrzynki w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn) lub na adres mailowy:


Czytaj także:
Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. I
Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. II
Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. III