Wydarzenia

Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. III


Mamy dla Was kolejną porcję dobrych praktyk, które dealerzy stosują w tym niestandardowym czasie. Zapraszamy do czytania i czerpania inspiracji.


NA ODLEGŁOŚĆ LUB KAMERALNIE

Wideoprezentacje aut to obok – komunikacji mailowej i telefonicznej, wideorozmów oraz usług door to door – podstawowe rozwiązanie, które stosują dziś dealerzy. Warto pamiętać, że dobrze sprawdzić się może ono nie tylko w przypadku aut nowych, ale także używanych. Taką wideoprezentację „używek” stosuje na przykład firma Euro-Kas.


Kilka dni temu ciekawe rozwiązanie dla klientów, którzy mimo wszystko chcieliby odwiedzić dealerski salon, wprowadziła firma MB Motors. Zaoferowała ona możliwość umawiania się na spotkanie „kameralne”, w godzinach popołudniowych, wieczornych – po prostu odpowiednich dla konkretnego klienta.


USŁUGI SERWISOWE POD DOM I BEZ KONTAKTU

Usługa door too door jest potrzebna i może być skuteczna. Pokazują to m.in. wpisy na profilach firm Szic oraz Jaszpol, które dostarczają zamówione auta pod dom. A wiadomo, dzisiaj każde sprzedane auto na wagę złota.

 


Oczywiście dealerzy stosują tę formułę także w przypadku zlecanych prac serwisowych. I chodzi nie tylko o naprawy, ale na przykład także o wymianę opon lub kół. Takie rozwiązanie spotykamy na przykład w firmach Auto Żoliborz oraz Krotoski.

 


Skoro mowa o serwisie, na uwagę zasługuje również rozwiązanie dostępne u dealerów BMW. Oprócz usługi dooor too door oferują oni bezkontaktową (w sensie: bez spotkania z pracownikiem dealera) formę oddania samochodu do serwisu. Jak to działa? Klient parkuje auto przed ASO, wypełnia odpowiedni formularz i wraz z kluczykami zostawia go w przeznaczonej do tego skrzynce. Dodatkowo, po oddaniu samochodu, za pośrednictwem wideo klient może śledzić przebieg czynności serwisowych. Po zakończeniu prac samochód jest ozonowany lub dezynfekowany. Działanie całej usługi obrazują na swoich profilach w mediach społecznościowych m.in. Bawaria Motors i Inchcape.

 


ZDALNIE TAKŻE UBEZPIECZENIA

Dealerzy przypominają klientom, że drogą online mogą również załatwić u nich wszystkie formalności związane z ubezpieczeniami. Komunikują o tym m.in. firmy Serwis Haller, Bednarek oraz Landcar.

 

 


RELACJE NIE TYLKO BIZNESOWE

Dealerzy przystosowują swoją biznesową aktywność do nowych warunków w każdym obszarze swojej działalności, ale cały czas dbają także o pozasprzedażowe podtrzymywanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Tego typu działania prowadzi m.in. Auto Partner Garcarek. Dealer razem z jednym ze swoich klientów, Davidem Gaboriaudem, francuskim kucharzem o polskich korzeniach, zachęca do… pieczenia chleba w domu według przepisu kucharza.


Ponadto w ramach cyklu postów załoga dealera dzieli się swoimi rekomendacjami na temat filmów dostępnych na popularnych platformach filmowych.


Dealer nie zapomniał również o najmłodszych i udostępnia kolorowanki związane z marką Mercedes, które można pobrać z jego strony.


WSPARCIE SŁUŻBY ZDROWIA

To jednak nie wszystko. Firma Auto Parnter Garcarek wsparła również w walce z koronawirusem Szpital w Ostrowie Wielkopolskim, przekazując na jego rzecz Mercedesa Vito. Jak czytamy na profilu dealera, auto będzie pełniło funkcję karetki transportowej dla przewozu krwi, materiału biologicznego oraz dostaw środków ochrony osobistej dla personelu ostrowskiego szpitala.


Służbie zdrowia pomagają także dealerzy Volkswegena. – Pracownikom służby zdrowia proponujemy ekspresowy serwis ich samochodów bez konieczności wcześniejszego umawiania się. Oferta dotyczy też ambulansów pogotowia ratunkowego, sanitarno-epidemiologicznych oraz innych pojazdów wykorzystywanych w walce z epidemią przez pracowników służby zdrowia. Dodatkowo przy takiej naprawie oferujemy też bezpłatną usługę door to door na terenie naszego miasta oraz bezpłatny samochód zastępczy z naszej floty. Ofertę przygotowaliśmy we wszystkich autoryzowanych serwisach grupy Polbis Auto (marki Skoda, Audi, VW) – mówi Natalia Tarkowska, kierownik działu marketingu w firmie Polbis Auto.


Swoją cegiełkę dokładają też Salony Kanclerz. Firma przekazała materiały na 1️000 maseczek dla placówek medycznych w Rudzie Śląskiej, a ponadto oferuje służbom ratującym zdrowie i życie bezpłatną dezynfekcję ich pojazdów.



Dziękujemy za wszystkie nadesłane do tej pory dobre praktyki i czekamy na Wasze kolejne pomysły, będziemy udostępniać je w naszych kanałach. Wysyłajcie wszystko (posty, zdjęcia, filmy, nagrania) na nasze skrzynki mailowe w naszych mediach społecznościowych lub na skrzynki:



Czytaj także:
Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. I
Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. II
Koronawirus w ASO: działania obronne i dobre praktyki, cz. IV