Wydarzenia

Infiniti z wiarą w Polskę


Infiniti powołało do życia odrębną strukturę importerską odpowiedzialną za rynki Europy Środkowo-Wschodniej. W tym momencie są to: Polska, Bułgaria i Węgry, a niedługo być może niedługo także Czechy, gdzie marka poszukuje dealera (obecnie ASO Infiniti na rynku czeskim brak).

Strukturę tworzy zespół menedżerów, w którego skład wchodzą: Robert Waligóra, szef Infiniti w regionie Europa Środkowo-Wschodnia, Rafał Bizukojć, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, Krystian Popczyński (obsługa posprzedażną) oraz Igor Grzechowiak, który skupia się na kanale sprzedaży korporacyjnej.

Zadaniem zespołu będzie rozwój współpracy z firmami leasingowymi, a także budowanie oferty wśród klientów instytucjonalnych. Robert Waligóra przekonuje, że Infiniti ma zamiar skupić się przede wszystkim na Polsce, ponieważ to najbardziej perspektywiczny dla marki rynek w regionie. W 2016 r. marka Infiniti, którą w Polsce reprezentuje obecnie sieć salonów należącej do Holdingu 1 spółki IP (lokalizacje w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku), sprzedało u nas 540 samochodów, co oznacza ponad 40-proc. wzrost sprzedaży r/r. W pierwszym kwartale 2017 r. liczba zamówień jest niemal trzykrotnie wyższa od średniej kwartalnej z 2016 r. Równocześnie Infiniti zacieśnia współpracę z polskimi strukturami Nissana (brand Infiniti należy do koncernu Nissan Motor). Obie marki planują poprawić swoją efektywność m.in. dzięki wspólnej logistyce, administracji i księgowości. Jeśli chodzi o marketing, wizerunek i sprzedaż pozostaną od siebie niezależne. Czy nowa struktura importerska wpłynie na kształt sieci dealerskiej nad Wisłą – na razie nie wiadomo.

Ładowanie