Wydarzenia

Grupa Zdunek zadowala… z zaskoczenia


Trójmiejski dealer wykorzystał swój jubileusz do zaproponowania klientom udziału w ciekawych akcjach. W ten sposób nie tylko kształtuje wizerunek firmy stawiającej na relacje, ale również realizuje cele biznesowe. I korzysta przy tym z… efektu zaskoczenia.

W lipcu firma Zdunek obchodziła 40-lecie działalności na motoryzacyjnym rynku. Swój jubileusz dealer postanowił świętować wspólnie z klientami, przygotowując dla nich różne atrakcje. Zaczęło się od „koła fortuny”. Kierowcy samochodów marek oferowanych przez Grupę Zdunek – BMW, MINI, Renault, Dacia i Nissan – którzy odwiedzili gdańskie centrum handlowe Matarnia mogli znaleźć za wycieraczkami kopertę z zaproszeniem do zakręcenia kołem fortuny i zdobywania nagród.

Drugą akcją było gratisowe mycie samochodów wspomnianych marek w myjni zlokalizowanej obok salonów Grupy Zdunek przy ul. Miałki Szlak w Gdańsku. Z niespodzianki można było skorzystać w sobotę 11 sierpnia w godzinach 9.00-14.00. Klienci wyjeżdżali nie tylko z czystym samochodem, ale dodatkowo z prezentem wręczanym przez hostessy. Jak mówi Agnieszka Moczyńska, dyrektor marketingu w Grupie Zdunek, obie akcje stanowiły wyraz podziękowania dla klientów za wybór samochodu jednej z marek, z którymi współpracuje dealer wywodzący się z Trójmiasta. Ich głównym celem było umacnianie wizerunku dealera na lokalnym rynku. Grupie Zdunek udało się osiągnąć również inne korzyści. – Na obu akcjach zbieraliśmy leady oraz zgody na wykorzystanie wizerunku, ponieważ podczas organizowanych wydarzeń nagrywamy okolicznościowe filmiki – wyjaśnia Agnieszka Moczyńska.

Co istotne, poszczególne akcje nie były wcześniej reklamowane, ale stanowiły formę niespodzianki dla klientów. Czemu? W końcu komunikując działania wcześniej, dealer mógłby liczyć na większy odzew ze strony klientów. – Po pierwsze, nie do końca nam na tym zależało. Chcieliśmy wprowadzić element zaskoczenia. Po drugie, reklamując działania szerzej, moglibyśmy doprowadzić do sytuacji, w której liczba chętnych do skorzystania z mycia pojazdu przewyższałaby przepustowość myjni i możliwości zespołu, który obsługiwał na miejscu auta – mówi Agnieszka Moczyńska. Dzięki temu ci, którzy przyjechali na myjnię, nie musieli długo czekać, by ich samochód został dokładnie umyty. Ostatecznie dealer w sierpniową sobotę przez pięć godzin umył kilkadziesiąt samochodów, a od 18 osób uzyskał zgodę na wykorzystanie wizerunku w filmiku, który potem był umieszczony w mediach społecznościowych.

Oferując bezpłatne czyszczenia aut, Grupa Zdunek chciała więc przede wszystkim uhonorować klientów, którzy korzystają z jej usług. Na miejscu jednak nikt nie weryfikował historii „zakupów” danej osoby, na przykład sprawdzając, czy widnieje ona w bazie dealera. – Odwiedzali nas kierowcy z różnymi samochodami. Część z nich wyjechała z naszych salonów, ale niektóre zostały kupione na rynku wtórnym, część była sprowadzona z zagranicy, a jeszcze inne pochodzą z salonów innych dealerów. Dla nas najważniejsze było to, że każdy kto odwiedził nas w czasie akcji, poczuł się doceniony i będzie nas dobrze kojarzył – mówi dyrektor marketingu Grupy Zdunek.

Jak zapowiada Agnieszka Moczyńska, to nie koniec atrakcji dla klientów z okazji 40-lecia istnienia firmy. Kolejne będą miały miejsce w kinie i teatrze. Widzowie znajdą niespodzianki ukryte pod siedzeniami, a po filmie lub spektaklu szczęśliwcy zostaną dodatkowo odwiezieni do domów samochodami oferowanymi przez dealera. Będzie to więc kolejna akcja, dzięki której dealer będzie miał okazję zaprezentować wizerunek firmy, która dba o swoich klientów i potrafi odwdzięczyć im się za okazane zaufanie, zaś dodatkowo – poprzez zaoferowanie bezpłatnych usług czyszczenia auta lub jazdy próbnej – pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Element zaskoczenia we wszystkich akcjach to z kolei dobry sposób na zachowanie kontroli nad liczbą osób, które wezmą udział w wydarzeniu, oraz na to, żeby trafić z akcją do klientów, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani usługami dealera, a nie – głównie do „poszukiwaczy” okazji.