Wydarzenia

Grupa Zdunek dealerską Top Marką 2018


Na początku listopada magazyn „Press” i firma Press-Service Monitoring Mediów zaprezentowały wyniki rankingu Top Marka 2018 – największego zestawienia medialności brandów na polskim rynku. Najnowsza edycja badania objęła aż 500 marek z 50 branż, w tym – po raz pierwszy – branżę dealerską. Tu najbardziej medialną marką okazała się Grupa Zdunek, która wyprzedziła sprzedażowego lidera rynku, Grupę Krotoski-Cichy oraz firmę Duda-Cars.

Zwycięstwo grupy Tadeusza Zdunka to m.in. efekt promocji poprzez sport: firma jest sponsorem tytularnym ekstraklasowej drużyny żużlowej Wybrzeże Gdańsk, a jako swoich ambasadorów zaangażowała dziennikarza sportowego Mateusza Borka oraz piłkarza Kamila Glika (o czym informowały również największe media motoryzacyjne i sportowe). Łącznie na temat Grupy Zdunek ukazały się w analizowanym okresie 16 342 publikacje (o blisko pięć razy więcej niż w przypadku wicelidera tabeli i aż siedem razy więcej niż u „brązowego medalisty”).

Jak powstaje ranking Top Marka? Na potrzeby raportu przebadano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych, opublikowane od lipca 2 017 do czerwca 2 018 r. ( łącznie ponad milion tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w social mediach). Wartością decydującą o miejscu danego brandu w rankingu jest tzw. siła marki, będąca wypadkową kilku zmiennych (liczby publikacji, ich zasięgu oraz wydźwięku) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. Więcej informacji na temat dealerskich „Top Marek” w grudniowym
wydaniu miesięcznika „Dealer”.