Wydarzenia

Dealer nie tylko o samochodach


Serial „Karlik On Tour” to ciekawy przykład łączenia kampanii społecznej z wartościami reprezentowanej przez dealera marki.

Volvo Firma Karlik po raz kolejny pokazuje, że obowiązki dealera danej marki nie ograniczają się tylko do sprzedaży i serwisu samochodów na możliwie najwyższym poziomie. Przywiązanie klienta do swojego brandu można wzmocnić również przez różnego rodzaju akcje promocyjne, eventy czy konkursy. Po sukcesie „Dnia Kobiet Volvo”, który firma organizuje cyklicznie od kilku lat, oraz stworzeniu autorskiej marki pARTs – biżuterii ze zużytych części Volvo, promującej ideę upcyklingu – dealer z Wielkopolski zainaugurował kolejny projekt.

Chodzi o akcję „Karlik On Tour”. – Długość życia człowieka w 75 proc. zależy od jego codziennych wyborów. Prowadząc projekt „Karlik On Tour”, mamy ambicję propagować pozytywne praktyki w zakresie stylu życia, mające kluczowe znaczenie dla jego długości i jakości, w oparciu o skandynawską filozofię umiaru, czyli lagom. Inspiracją i drogowskazem była dla nas książka „Skandynawski sekret”, w której dr Bertil Marklund opisuje 10 obszarów ważnych dla każdego człowieka, takich jak sen, dieta czy aktywność fizyczna. Lagom to sposób na życie, który równoważy ze sobą nasze potrzeby i pragnienia – mówi Grzegorz Urbański, PR manager poznańskiego dealera. Według twórców projekt idealnie wpisuje się w wartości marki Volvo, która w centrum swoich zainteresowań (a także działań komunikacyjnych i marketingowych) stawia człowieka i jego bezpieczeństwo.

 

Eksperci opowiadają w serialu o różnych wymiarach skandynawskiej filozofii lagom

 

„Karlik On Tour” to odcinkowa opowieść, której towarzyszy hasło „Dokładnie tyle, ile potrzebujesz”. Zaproszeni do projektu partnerzy dzielą się swoimi doświadczeniami, dając konkretne porady, co robić, by zadbać o jakość swojego życia. W pierwszym odcinku wystąpiła aktorka Grażyna Wolszczak – ambasadorka Volvo Firma Karlik. W drugim – dealer, wraz z osobami zajmującymi się odżywianiem – szefem kuchni poznańskiej restauracji Blow Up Hall 5050 Tomaszem Purolem oraz dietetyczką Natalią Kmieciak, prowadzącą popularny blog „Smaki Warte Poznania”, omawiali wpływ diety na codzienne funkcjonowanie organizmu człowieka. Tematem trzeciego odcinka, zaprezentowanego pod koniec lipca, był sen. Przedstawiciele Firmy Karlik w rozmowie z architektem Bartoszem Koniecznym opowiedzieli, w jaki sposób zaaranżować sypialnię, aby była miejscem prawdziwego odpoczynku oraz jak sen może wpływać na jakość życia. W sierpniowym odcinku serialu pt. „Czas Na Regenerację” widzowie dowiedzieli się o skutkach długotrwałego stresu i sposobach na relaks.

 

Każdej podróży „Karlik On Tour” towarzyszy Volvo XC40 z hasłem „Dokładnie tyle, ile potrzebujesz”

 

Co istotne, projekt skupia się na propagowaniu zmian, które są stosunkowo proste do wdrożenia. Kolejne obszary, o jakich przedstawiciele firmy będą rozmawiali z ekspertami, mają dotyczyć m.in. efektywnych treningów, optymizmu czy dbania o higienę jamy ustnej.

Dotychczasowe działania związane z akcją „Karlik On Tour” notują bardzo dobre wyniki. Posty na Facebooku mają nawet po kilkaset „lajków”, a filmy, które prezentuje dealer, ogląda po kilkanaście tysięcy osób. Wszystkie odcinki serialu można obejrzeć na blogu „Made by Karlik”, gdzie publikowane są informacje na temat Volvo, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz podejmowanych przez firmę aktywnościach. Jak widać, dobrze przygotowana akcja, nawet jeśli nie dotyczy samochodów, może przynieść oczekiwane przez dealera efekty: zainteresować pokaźną grupę odbiorców, przykuć uwagę mediów, a ostatecznie – pomóc zdobyć nowych klientów.

Odcinki „Karlik On Tour” prezentowane są na prowadzonym przez dealera blogu „Made By Karlik”