Daimler: zmiany na horyzoncie


Daimler zapowiada korporacyjne przetasowanie. Pod koniec minionego roku ogłoszono plan, za sprawą którego koncern zmieni swoją strukturę. Gdy transformacja dobiegnie końca, Daimler przeistoczy się w holding, w skład którego wchodzić będą trzy samodzielne piony: jeden zajmujący się dystrybucją samochodów osobowych i dostawczych (Mercedes-Benz Cars & Vans), drugi – pojazdami użytkowymi (Daimler Truck s& Buses) i trzeci, którego działalność skupi się na usługach finansowych (w tym wynajmie).

Zmiana struktury będzie największą transformacją w koncernie od2007 r., kiedy to Daimler sprzedał Chryslera. Tylko w pierwszej fazie koszt tej dekoncentracji wyniesie 100 milionów euro – tyle odłożono na ten cel w aktualnym budżecie producenta. Jednocześnie Daimler zapowiedział przeznaczenie 35 mld euro na rozwój elektrycznej oferty swoich marek. Nowastruktura ma zostać w pełni wprowadzona w 2019 r. – w tym samym, na który obecny prezes Daimlera Dieter Zetsche zapowiedział swoje odejście. Ten sam horyzont czasowy wprowadzania zmian potwierdza w rozmowie z „Dealerem” Aleksander Rzepecki, menedżer ds. PR w Mercedes-Benz Polska. – Na poziomie lokalnym nie zapadły jeszcze żadne decyzje. Na tym etapie nie możemy udzielić żadnych konkretnych informacji – mówi Rzepecki.