Wydarzenia

CUPRA tworzy sieć dealerską


Jesienią wyodrębniona z SEAT-a marka CUPRA będzie miała w Polsce pierwsze cztery salony, stworzone w ramach obiektów SEAT-a. Jeszcze w tym roku hiszpańska marka planuje dodać do sieci piąty salon.

O tym, że CUPRA będzie odrębną od SEAT-a marką, wiadomo było już od jakiegoś czasu. SEAT poinformował niedawno, że CUPRA wkrótce wprowadzi na rynek swój pierwszy model – 300-konnego SUV-a Ateca. Polskie salony CUPRY będą miały wyłączność na ekspozycję nowej marki. W listopadzie ekspozycje otworzą następujące dealerstwa: Reiski Bydgoszcz, Motorpol Wrocław, Auto-Gazda w Bielsku-Białej i Dynamica Jawornik. – W tych obiektach znajdzie się osobna część dla SEAT-a i odrębna strefa dla CUPRY, gdzie będą prezentowane auta marki, akcesoria i gadżety. Ta strefa będzie też miała własną stylistykę związaną z nową marką – mówi Jakub Góralczyk, szef PR marki SEAT.

Nowe salony marki CUPRA zostaną specjalnie oznaczone – obok logotypu SEAT-a znajdzie się na nich także logotyp CUPRY. Sieć będzie dysponowała również dedykowanymi konsultantami oraz stanowiskami serwisowymi. Auta będzie jednak można zamówić w każdym salonie SEAT-a w Polsce. – Nie chcemy utrudniać dostępu do CUPRY klientom z różnych regionów kraju. System sprzedaży marki został pomyślany tak, że osoba zainteresowana CUPRĄ kieruje się do jednego z dedykowanych salonów marki. Tam rozmawia z doradcą, odbywa jazdę próbną, znajduje odpowiedzi na swoje pytania, po czym może wrócić do domu i przemyśleć decyzję zakupową. Kiedy klient jest zdecydowany na zakup, może wybrać się do najbliższego salonu SEAT-a i tam zamówić auto za pomocą internetowego konfiguratora – mówi Góralczyk.

Szczegóły dotyczące lokalizacji piątego salonu CUPRY, która zarazem ma zakończyć pierwszy etap budowy sieci tej marki – nie są jeszcze znane. Jakub Góralczyk nie chce też na razie mówić o celach sprzedażowych CUPRY w Polsce. – To nowa marka. Na razie jesteśmy na etapie budowania sieci sprzedaży. W tym roku otworzymy salony i będziemy obserwować, jak na markę reagują klienci. W tej chwili nie sposób zakładać skali sprzedaży, byłoby to zdecydowanie przedwczesne – tłumaczy.