Wydarzenia

Barometr Specjalny: ASO na dobrej drodze


Przedstawiamy wyniki zeszłotygodniowej ankiety na temat ruchu w ASO. Nasze badanie pokazuje, że utrzymuje się pozytywny trend: w dealerskich serwisach klientów jest coraz więcej.

Oczywiście, cały czas nie jest to poziom zleceń, do którego ASO były przyzwyczajone w ostatnich latach, ale widać, że z tygodnia na tydzień sytuacja się poprawia i odmrażanie kolejnych sektorów wpływa także na dealerską branżę. Jak pokazuje nasze badanie, w minionym tygodniu (18-22 maja) liczba zleceń w porównaniu z pierwszym tygodniem marca (2-6 marca, czyli ostatnim tygodniem sprzed epidemii, który bierzemy jako punkt odniesienia w naszych ankietach), była niższa średnio o 13,5 proc.


Spadki zleceń w ostatnich tygodniach:


Największa grupa ankietowanych (30,3 proc.) odczuła spadek zleceń na poziomie 10-20 proc. Kolejna grupa – ponad 27,3 proc. badanych –  wskazała, że liczba zleceń w ich ASO skurczyła się o 20-40 proc. Warto tu jednak podkreślić, że żaden z badanych dealerów nie wspomina już o większym spadku. Idąc dalej, ponad 15 proc. badanych mówi o spadku zleceń w „widełkach” 5-10 proc. Co istotne, niemal co piąty ankietowany zadeklarował, że liczba zleceń w jego ASO nie spadła – utrzymuje się na poziomie sprzed kryzysu. A są też dealerzy (9,1 proc.), którzy mogą pochwalić się wzrostem liczby zleceń.


O ile procent – w trzecim tygodniu maja – spadła liczba zleceń w Twoim serwisie mechanicznym w porównaniu z pierwszym tygodniem marca? (czyli: 18-22 maja vs 2-6 marca)


Jak widać, spadki w dealerskich serwisach nie są już tak drastyczne jak w marcu czy kwietniu. Czy zatem mechanicy w ASO pracują już w pełnym wymiarze czasu pracy? Blisko 60 proc. naszych ankietowanych, deklaruje, że tak – z czego większa część (35,5 proc.) przyznaje, że jeszcze do niedawna ich serwisy pracowały w ograniczonym zakresie. Blisko jedna trzecia badanych wciąż wskazuje, że ich mechanicy nie pracują na pełny etat, ale jego „przywrócenie” rozważane jest w najbliższych tygodniach (skrócony wymiar czasu pracy to często jeden z warunków skorzystania przez dealera z dofinansowania w ramach tzw. rządowej tarczy antykryzysowej). Mechanicy pozostałych ankietowanych firm (9,4 proc.) pracują w niepełnym wymiarze (i na razie ma tak pozostać).



Czytaj też:

Barometr specjalny: W serwisie coraz lepiej

Barometr Specjalny: Serwis odbija od dna?

Barometr Specjalny: Średnio ponad 50 proc. spadku zleceń w serwisie

Barometr Specjalny: Pogłębia się spadek liczby zleceń w serwisie