Wydarzenia

10 lat Mazdy w Polsce


Mazda Motor Poland świętowała niedawno 10. rocznicę podjęcia działalności na polskim rynku. Jubileusz był okazją do przypomnienia zupełnych początków i podsumowania wyników marki. Po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce przekroczyła 68 tys. aut.

Sprzedaż samochodów przez Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła się w połowie 2008 roku, bazując na 11 punktach dealerskich w całym kraju. Po pierwszym roku sieć Mazdy urosła do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 samochodów marki Mazda.

Rocznicowy event Mazdy odbył się w Centrum Konesera w Warszawie.

 

Od 2011 roku dyrektorem zarządzającym Mazda Polska jest Łukasz Paździor

Obecnie sieć sprzedaży Mazdy tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich rynków Mazdy w Unii Europejskiej. Od stycznia do końca listopada br. nabywców znalazło łącznie 11 340 samochodów. Importer prognozuje, że w kończącym się roku po raz kolejny pobity zostanie rekord wielkości sprzedaży. Po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody. – Motto naszej marki „Drive Together” odnosi się nie tylko do przyjemności podróżowania samochodem. To credo całego zespołu Mazda Motor Poland, który liczy obecnie niemal 40 osób, a to niejednokrotnie mniej niż załoga wielu z naszych dealerów. O efektywności naszej pracy świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe Mazdy w Polsce, ale także partnerska i zrównoważona polityka współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że już od 4 lat Mazda jest postrzegana przez właścicieli salonów jako najbardziej pożądana marka. Przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy także pierwsze miejsce w wynikach Badania Satysfakcji Dealerów. Co więcej, to właśnie w Polsce synergia działań handlowych i marketingowych pozycjonuje Mazdę jako pretendenta do klasy premium – podkreślał na rocznicowym evencie w Centrum Konesera w Warszawie Łukasz Paździor, od 2011 r. dyrektor zarządzający Mazda Polska. Wcześniej, wspólnie ze swoim poprzednikiem na tym stanowisku, Wojciechem Halarewiczem (obecnie wiceprezesem Mazda Motor Europe), wspominali początki importerstwa z przełomu 2007 i 2008 r. – i słynne już „spotkanie strategiczne” w McDonald’sie.

Podczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy nad Wisłą miała też miejsce premiera nowej Mazdy 3. 

– Pierwszą dekadę działalności Mazda Motor Poland zamykamy z poczuciem satysfakcji i spełnienia, świadomi wyzwań, które czekają na nas w przyszłości. Świętujemy nasz jubileusz w gronie dealerów, partnerów serwisowych, handlowych i przedstawicieli mediów. Z dumą prezentujemy naszym gościom, jako pierwszym w Europie, nową Mazdę 3. Dla nas rozpoczyna się nowa dekada, a przed marką – nowa era – mówił Łukasz Paździor.

Przedstawiciele polskiego oddziału Mazdy cieszyli się także z pozycji przedstawicielstwa marki w Europie. Mazda Polska zajmuje 5. miejsce wśród krajów europejskich pod względem wolumenu sprzedaży samochodów – po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.

 

Zdjęcia: Mazda Motor Poland