Prezentacja firmy

Wiemy, którzy klienci wykazują najwyższe prawdopodobieństwo zakupu

O tym, jak optymalizować proces sprzedaży samochodów za pomocą technologii marketing automation, opowiada Krzysztof Piądłowski z YouLead, który podczas Kongresu Dealerów 2024 przedstawił case study współpracy firmy z marką Volvo.

Jak technologia marketing automation może pomóc lepiej zrozumieć potrzeby klienta poszukującego nowego auta?

Chociaż nie możemy dosłownie „wejść do głowy” klienta, marketing automation pozwala precyzyjnie śledzić zachowania online: przeglądane modele aut, akcesoria czy strony serwisu. Właśnie te dane dają nam możliwość przewidywania, co klient zrobi dalej. System YouLead rejestruje każdego użytkownika i na tej podstawie buduje jego rekord. To pozwala na lepszą komunikację oraz daje potencjał do wpływania na decyzje zakupowe.

Czy możemy przewidzieć, który klient dokona zakupu, a który jeszcze się waha?

Tak, możemy to zrobić z dużą dokładnością. Jeden z naszych klientów z branży motoryzacyjnej miał trudności z identyfikacją leadów o najwyższym potencjale sprzedażowym. Wdrożyliśmy u niego tzw. scoring, który polega na przypisywaniu punktów za konkretne działania na stronie WWW. Gdy klient osiąga założony próg punktów, system informuje zespół sprzedaży, że warto podjąć kontakt. Efekty były wyraźne: klienci, którzy przekroczyli ten próg, dokonywali zakupu 5,5 razy częściej, a handlowcy koncentrujący się na tych leadach osiągnęli najlepsze wyniki.

Jak dealerzy mogą osiągnąć takie rezultaty?

Podłączając system YouLead do strony internetowej, można automatycznie śledzić zachowania użytkowników i budować wiedzę na ich temat. Możemy w ten sposób osiągnąć następujące cele: lepiej poznać zainteresowania klientów, podjąć tzw. pierwszy kontakt przez automatyczny e-mail, a finalnie – zdecydowanie zwiększyć efektywność całego procesu sprzedaży.

A jak radzić sobie z konkurencją, gdy klient szuka samochodu u różnych dealerów? Czy YouLead może pomóc wygrać ten wyścig?

Oczywiście, że tak. YouLead pomaga dealerom wyróżnić się na tle konkurencji. A bez automatyzacji konkurencja nie zrobi tego aż tak dobrze. Prosty przykład: e-mail wysłany po wizycie klienta na stronie może przypomnieć mu o przeglądanych modelach, akcesoriach lub usługach serwisowych. Dane statystyczne jednego z naszych klientów wskazują, że odsetek sprzedaży w grupie osób, które otrzymały takie wiadomości, był wyższy aż o 224%.

Czy macie receptę na wykorzystanie leadów, które zostały porzucone przez handlowców?

To jedna z największych zalet automatyzacji. YouLead monitoruje, kiedy użytkownicy ponownie odwiedzają stronę, nawet po dłuższym czasie. System wysyła wówczas powiadomienie do BDC, które podejmuje szybki kontakt z klientem. Wyniki mówią same za siebie: 34% tych osób wraca do procesu sprzedaży, a potem połowa z nich dokonuje zakupu. Dzięki YouLead sprzedaż w gronie leadów powracających na stronę jest aż 10-krotnie wyższa niż średnia u tego dealera!

Co robić zatem, jeśli dealer posiada dużą bazę mailową klientów, ale wyniki sprzedaży z tej bazy są niskie?

Dealerzy często posiadają duże bazy mailingowe, ale ich potencjał nie jest wykorzystywany. Jeden z naszych klientów wysyłał newslettery do bazy liczącej około 7 tys. osób – z dość słabym efektem. Po analizie aktywności na stronie i reakcji na wcześniejsze wiadomości udało się tę bazę precyzyjnie podzielić ze względu na grupy zainteresowań. Teraz komunikacja do każdego segmentu jest inna. Rezultat? Wskaźniki otwarć i kliknięć wzrosły, a odsetek sprzedaży w gronie odbiorców zwiększył się o 20%.

Skąd dealer ma wiedzieć, które mechanizmy YouLead sprawdzą się w jego firmie?

Nasze doświadczenie w pracy z ponad 30 dealerami pokazuje, że każdy przypadek jest inny, dlatego zawsze rozmawiamy o potrzebach klienta i dobieramy najlepsze rozwiązania automatyzacyjne, które pomogą osiągnąć optymalne wyniki sprzedaży w konkretnym salonie.

• Klienci wskazani przez scoring jako leady o największym potencjale, 
5,5 razy częściej dokonują zakupu auta
• Automatyczny e-mail wysłany do klienta po odwiedzeniu strony dealera zwiększa odsetek zakupów o 224%
• Spośród klientów powracających na stronę po dłuższym czasie 34% wraca do procesu sprzedaży, a 50% z nich dokonuje zakupu
• Leady wygenerowane spośród osób powracających na stronę 10 razy częściej kończą się zakupem auta

Umów spotkanie na temat automatyzacji:
tel. 605 40 8888, www.youlead.pl

REKLAMA
Zobacz również
Prezentacja firmy sponsorowany
Dealerski podwykonawca na Śląsku
Redakcja
22/5/2025
Prezentacja firmy sponsorowany
Webinar: 1000 rbh rocznie! Zwiększ sprzedaż w serwisie
Redakcja
21/5/2025
Prezentacja firmy sponsorowany
Odkryj Pakiet Biznes Ultra: Klucz do skuteczniejszej sprzedaży dla dealerów samochodowych
Redakcja
8/5/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.