Stellantis przekonuje, że Xavier Chardon – mając za sobą prawie 20 lat pracy z marką Citroën – będzie rozwijał francuski brand „w oparciu o ostatnie sukcesy Citroëna oraz przyspieszenie transformacji marki w szybko zmieniającym się krajobrazie motoryzacyjnym”.
Agencja Reutera informuje zaś, że Chardon pracował w Citroënie w latach 1994-2012 (pełnił m.in. funkcję dyrektora zarządzającego marką we Francji). Dołączył następnie do Volkswagen Group, w którym był szefem sprzedaży na Europę, a kolejno – już przez ostatnie 4 lata – zarządzał sprzedażą grupy na francuskim rynku.
„ (…) Jego [Xaviera Chardona – red.] bogata i zróżnicowana kariera, wiedza w sektorze motoryzacyjnym i znajomość marki będą cennymi atutami w prowadzeniu Citroëna ku nowym wyzwaniom i wzmacnianiu jego unikalnej pozycji na rynku” – komentuje zmianę kadrową na stronie koncernu Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantisa na region tzw. rozszerzonej Europy.
Citroën, za sprawą Thierry’ego Koskasa, który przez ostatnie 2 lata kierował marką, odnowił w br. swoją ofertę, czego efektem jest choćby wprowadzenie na rynek nowego C5 Aircross. Producent twierdzi, że to „najbardziej przestronny, komfortowy i zaawansowany technologicznie SUV w historii Citroëna”.
Przypomnijmy, że według danych Jato Dynamics Citroën zajął w 2024 r. 15. miejsce wśród najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie, osiągając wynik blisko 360 tys. zarejestrowanych aut (-2 proc. r/r). Francuski brand wyprzedził m.in. Teslę, Nissana i Fiata, ale wypadł słabiej od Volvo, Forda czy Kii.