Opolski salon Grupy Lellek, wielooddziałowego dealera Porsche, Audi, Volkswagena, Skody, Seata i Cupry, to w regionie firma „instytucja”. – Lwią część naszych klientów stanowią mieszkańcy Opola i okolic, którzy postrzegają nas jako przedsiębiorstwo mocno wpisane w lokalną społeczność. Na nasz wizerunek pracujemy rodzinnie od ponad 30 lat nie tylko w wymiarze biznesowym, ale także wspierając różnorodne projekty charytatywne, a także szereg sportowych i kulturalnych inicjatyw – mówi Agnieszka Lellek-Klimek, prezes Fundacji Lellek Pomaga.
RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ
Fundacja Lellek Pomaga została powołana do życia kilka miesięcy temu, a jej głównym celem jest usprawnienie procesów i usystematyzowanie działań związanych z udzielanym wsparciem. – Otrzymujemy wiele zapytań zarówno od osób prywatnych, jak i instytucji. Zależy nam na tym, by każdy, kto zgłosi się do nas po pomoc, czuł się usłyszany i mógł liczyć na szybką odpowiedź. To właśnie potrzeba profesjonalizacji sposobu, w jaki pomagamy, skłoniła nas do założenia fundacji – tłumaczy Agnieszka Lellek-Klimek.
Statut organizacji zakłada szerokie spektrum działalności – poczynając od różnego rodzaju akcji charytatywnych, przez edukację najmłodszych, po budowanie świadomości społecznej w zakresie ekologii i rozwoju. – Pozostajemy otwarci na rozmaite projekty i inicjatywy, gdyż wszystkie wspomniane obszary są bliskie naszemu sercu i wartościom, z którymi identyfikujemy się jako przedsiębiorstwo. Fundacja z pewnością zapewni nam nowe możliwości, m.in. otwierając drogę do współpracy z innymi organizacjami. Wierzymy, że w ten sposób będziemy mogli działać skuteczniej i wywierać większy wpływ na otaczający nas świat – przekonuje Agnieszka Lellek-Klimek.
MALI ARTYŚCI W AKCJI
Mimo imponującej skali CSR-owej działalności dealera projekty, w które angażuje się firma, są zawsze bardzo starannie wybierane. – Chcemy brać pełną odpowiedzialność za to, co robimy, gdyż każde sponsorowane przez nas wydarzenie stanowi niejako wizytówkę firmy. Dlatego też stawiamy na współpracę z zaufanymi instytucjami – podkreśla Zuzanna Górka, specjalista ds. marketingu Grupy Lellek. Jedną z nich jest Galeria Sztuki Współczesnej, która prężnie działa w Opolu od połowy ubiegłego wieku. To właśnie pod jej auspicjami organizowany jest konkurs plastyczny dla najmłodszych, który od kilku lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Jego adresatami są dzieci w wieku 6–9 lat, których zadaniem jest przygotować pracę na określony przez komisję temat, w dowolnej technice rysunkowo-malarskiej. Najlepsze dzieła zostają następnie nagrodzone i zaprezentowane w formie wernisaży w salonie Lellek Opole.
Co roku na konkurs nadsyłane są setki prac z Polski i Europy, a ich autorzy wykazują się wielką kreatywnością. – Konkurs ma nie tylko wartość edukacyjną, ale również przynosi mnóstwo radości uczestnikom, organizatorom, a także naszym klientom, którzy bardzo entuzjastycznie reagują na wystawę prac w salonie – mówi z uśmiechem Zuzanna Górka. I dodaje: – Jako sponsor wydarzenia fundujemy też główną nagrodę i zawsze staramy się, by była ona atrakcyjna. W tegorocznej edycji zwycięzca otrzymał hulajnogę elektryczną i – sądząc po jego reakcji – sprawiła mu ona niemałą satysfakcję.
LELLEK ZAPRASZA DO KINA
Opolski oddział Grupy Lellek nie zapomina także o starszych mieszkańcach miasta. Kolejną inicjatywą realizowaną we współpracy z Galerią Sztuki Współczesnej jest kino letnie, które dla wielu miłośników wydarzeń kulturalnych stało się bardzo przyjemną wakacyjną tradycją. – Pokazy filmów odbywają się w poniedziałkowe wieczory na placu Teatralnym, a ciekawy i ambitny repertuar, który wybieramy, sprawia, że przyciągają one tłumy mieszkańców. To także okazja do spotkań i miłego spędzenia czasu – dla widzów przygotowujemy wygodne leżaki, wokół placu jest natomiast mnóstwo kawiarni i restauracji – tłumaczy Zuzanna Górka. Dodatkową atrakcją dla gości wydarzenia jest ekspozycja samochodów dealera. Jak przekonuje przedstawicielka firmy Lellek, wiele osób jest zainteresowanych możliwością obejrzenia aut czy rozmowy z doradcą w trochę bardziej nieformalnych okolicznościach. – W naszym przekonaniu jest to ciekawy sposób, by połączyć budowanie wizerunku, a zarazem wartości biznesowej całego przedsięwzięcia – mówi przedstawicielka Grupy Lellek.
Sukces kina letniego skłonił dealera do rozpoczęcia kolejnej dorocznej kulturalnej inicjatywy, tym razem we współpracy z organizatorami Festiwalu Filmowego Opolskie Lamy – mowa tu o Lellek Movie Night. Pierwsza edycja tego wydarzenia wystartowała w 2021 r., a inspiracją do niej było amerykańskie kino samochodowe. Na seanse zapraszani są klienci dealera, którzy mają okazję obejrzeć dobry film, siedząc we własnym aucie na parkingu salonu, zapełnionym zawsze do ostatniego miejsca.
WARTOŚĆ DODANA MOTYWUJE
Zuzanna Górka zwraca uwagę, że ważnym elementem strategii firmy jest dzielenie się z zespołem informacjami o realizowanych projektach. – Zadaniem działu marketingu jest nie tylko koordynacja wydarzeń charytatywnych i CSR-owych, ale również wysyłanie newsletterów, w których przedstawiamy podejmowane przez nas działania. Cieszymy się, gdy słyszymy od pracowników, że przyjemnie jest pracować w firmie, której logo pojawia się na najważniejszych wydarzeniach w mieście. To czynnik, który bez wątpienia jednoczy zespół i sprawia, że ludzie chętnie identyfikują się z pracodawcą – podkreśla przedstawicielka dealera.
Działalność dobroczynna skupiająca się w dużej mierze na lokalnej społeczności pozytywnie wpływa także na to, jak klienci postrzegają firmę Lellek. – Spotykamy się z dużą serdecznością ze strony klientów doceniających nasze inicjatywy, których beneficjentami często bywają przecież oni sami oraz ich najbliżsi. Zaangażowanie firmy m.in. w organizację opolskich targów książki, festynów rodzinnych czy imprez sportowych sprzyja budowaniu międzyludzkich relacji, a te przekładają się na sympatię i lojalność – podsumowuje Błażej Jarząb, dyrektor zarządzający w firmie Lellek. I dodaje: – To dla nas bardzo ważna wartość, która mocno motywuje nas do dalszej aktywności.