Wyniki sprzedaży modeli elektrycznych oraz hybryd plug-in wzrosły w listopadzie o 39,8 proc. r/r, przekładając się na 40 proc. całkowitego handlu autami. To przede wszystkim efekt wzmożonych promocji i rabatów wprowadzonych pod koniec roku.
Choć trwająca wojna cenowa, a co za tym idzie – promocje i rabaty, to niejedyny element wpływający na statystyki w Chinach. Znaczenie ma także nowy pakiet ulg podatkowych na zakup nowych aut napędzanych energią elektryczną, który nakłada górne limity zwolnień podatkowych od 2024 r., czego skutkiem będą wyższe ceny droższych modeli od nowego roku (dziś ich kupno stanowi więc okazję).
Bardzo dobrymi wynikami może pochwalić się BYD, który w ubiegłym miesiącu osiągnął kolejny rekord sprzedaży. Możliwe, że będzie to pierwszy krajowy producent, którego roczny wynik wyniesie 3 mln sprzedanych aut. Agencja Reutera informuje, że nowe firmy w branży „elektryków”, w tym Li Auto, Xpeng i Leapmotor, także osiągnęły rekordowe dostawy w listopadzie.
Według prognoz CPCA sprzedaż samochodów osobowych w Państwie Środka osiągnie w przyszłym roku 22,2 mln szt. (+3 proc. r/r), przy czym jest też szansa na 5-proc. wzrost (pod warunkiem, że eksport do Rosji będzie nadal dynamicznie rósł).