Aktualności

Wszystkie marki na minusie

Znaczące spadki sprzedaży w niemal wszystkich europejskich krajach, przełożyły się na słabe wyniki producentów. Większość marek zanotowała przeszło 20-proc. straty.

Notowane w styczniu 2021 r. spadki na unijnym rynku motoryzacyjnym są nieodłącznie związane z przedłużającymi się obostrzeniami, ale swoje zrobiły też nowe przepisy związane z homologacją. W rezultacie otrzymaliśmy najgorszy styczeń w historii branży motoryzacyjnej odkąd dane na ten temat publikuje ACEA. Komu poszło najlepiej? Wśród marek popularnych najmniejsze straty w styczniu zanotowały: Dacia (-10,9 proc.), Jeep (-11,2 proc.), Kia (-12,5 proc.), Toyota (-16,6 proc.), Peugeot (-17,5 proc.), Skoda oraz Ford (po -19 proc.).

Styczeń okazał się jednak fatalny dla Mitsubishi, które zmniejszyło sprzedaż o 63 proc. – z salonów japońskiej marki wyjechało zaledwie 3,5 tys. aut. Spadki zbliżone do 40 proc. zanotowały ponadto Nissan oraz Mazda. O dobrym okresie nie mogą mówić Volkswagen (-30 proc.) i Hyundai (-32,5 proc.), a duże straty poniosły również marki należące do Stellantis (za wyjątkiem wspomnianego wyżej Peugeota) – Fiat (-26,6, proc.), Citroen (-32,3 proc.) oraz Opel (-32,4 proc.).

Tradycyjnie większą odporność na zawirowania związane z koronawirusem wykazał segment premium. Spośród „wielkiej czwórki” tylko Audi zakończyło styczeń słabym wynikiem (-31,8 proc.). Ograniczone spadki zanotowały Mercedes oraz BMW (kolejno -17,9 proc. i -13,5 proc.), a rewelacyjny rezultat uzyskało Volvo (+9,4 proc.).

Dane: ACEA

Skontaktuj się z autorem
Piotr Lis
Zobacz również
Aktualności
50 MWh darmowej energii
Redakcja
25/2/2021
Aktualności
Dealerzy obawiają się ofensywy „elektryków”
Redakcja
23/2/2021
Aktualności
JLR ogłasza plan na dekadę
Redakcja
22/2/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.