Aktualności

Toyota i PGNiG powalczą o „wodór”

Toyota Motor Poland oraz Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo podpisały umowę o współpracy przy rozwoju technologii wodorowej w Polsce.

Pierwszym krokiem w realizacji nowego programu kapitałowego PGNiG będzie uruchomienie pilotażowej stacji tankowania pojazdów wodorem, która powstanie na warszawskiej Woli. W tym projekcie polskiej firmie będzie towarzyszyła Toyota Motor Poland. Oprócz tego program badawczy PGNiG będzie obejmował produkcję wodoru – w tym „zielonego” wodoru, który wykorzystuje odnawialne źródła energii – a także jego magazynowanie, dystrybucję i praktyczne zastosowanie.

Owocem partnerstwa między PGNiG i Toyotą ma być m.in. wprowadzenie na polski rynek wodoru w formie czystego paliwa, z którego mogłyby korzystać zeroemisyjne auta z ogniwami paliwowymi. „Eksploatacja badawczej stacji pozwoli PGNiG na zbudowanie kompetencji wodorowych w zakresie tego typu projektów. Docelowo chcemy wzbogacić naszą ofertę sprzedażową o wodór, także w zakresie paliwa napędowego dla pojazdów” – powiedział Arkadiusz Sekściński, wiceprezes PGNiG ds. Rozwoju.

Udział Toyoty w projekcie PGNiG to efekt m.in. zaangażowania japońskiego koncernu w rozwój technologii wodorowej na świecie. „Cieszymy się, że razem z PGNiG będziemy pracować nad jak najefektywniejszym wykorzystaniem wodoru na wszystkich etapach. Inżynierowie obu marek będą wspólnie brać udział w procesie projektowania i budowy stacji tankowania wodoru, a także planowaniu i przeprowadzeniu badań” – dodał Jacek Pawlak, Prezes Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Już w przyszłym roku Toyota planuje wprowadzić na rynek model Mirai drugiej generacji, czyli pierwsze masowo produkowane auto z segmentu sedan na wodór.

Zdjęcie: Toyota News

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
Zobacz również
Aktualności
Spadki produkcji liczymy w milionach
Redakcja
25/9/2020
Aktualności
Kalifornia bez samochodów spalinowych?
Redakcja
24/9/2020
Aktualności
Volkswagen ID.4 – opłata za ładowanie? Zapomnij
Redakcja
23/9/2020
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.