
Dealer ma na swoim koncie już kilka odcinków. W pierwszym nagraniu Sylwia Bartodziej, doradca ds. kluczowych klientów w Toyocie Bielany, oraz jej gość, przedstawiciel firmy współpracującej z dealerem, rozmawiali na temat flot, w tym o ich wodorowej przyszłości. W kolejnej odsłonie podcastu Daniel Smoliński, doradca ds. sprzedaży samochodów używanych, wspólnie z gościem Piotrem Bzdelem, wieloletnim klientem stacji, rozmawiali o procesie zakupu auta używanego i o wsparciu w tym zakresie ze strony dealera. Natomiast pod koniec października dealer wyemitował specjalny, halloweenowy podcast o osobliwym tytule „Co straszy w Toyocie?”. Pracownicy dealerstwa Hubert Olszewski, Krzysztof Milewski i Paweł Kacprowicz rozmawiali w nim o obawach klientów związanych z samochodami, na przykład, czy po zapaleniu się kontrolki oleju powinni od razu pojechać do warsztatu, albo co oznacza charakterystyczny dźwięk, który wydaje auto hybrydowe bądź elektryczne, gdy jedzie z niewielką prędkością. Bo, jak się okazuje, różnorakich pytań ze strony użytkowników samochodów nie brakuje. – W odpowiedzi na te potrzeby powstał nasz podcast. Obserwujemy bowiem, że sporo rzeczy, które dla nas – osób pracujących w branży automotive i pasjonujących się motoryzacją – są normalne i zrozumiałe, dla wielu klientów już takie oczywiste nie są. Spotykamy się więc z licznymi pytaniami o części, serwis, samochody nowe i używane czy o kwestie flotowe – mówi Agnieszka Roszkowska z działu marketingu Toyoty Bielany.

Dlatego w audycjach firma bierze na tapet całe spektrum swojej działalności. – W realizację podcastów angażujemy wszystkie działy dealerstwa. I nawet sami pracownicy dopytują, kiedy będziemy nagrywać kolejne odcinki, bo pojawia się na przykład sporo pytań dotyczących jakiejś kwestii i chcieliby ją wyjaśnić – albo po prostu warto ich zdaniem podzielić się z klientami czymś ważnym czy interesującym – tłumaczy przedstawicielka Toyoty Bielany.
Konkretne tematy poszczególnych podcastów wypływają zatem od pracowników. I to pracownicy wcielają się w rolę prowadzących, którzy wraz z gośćmi, najczęściej klientami, rozmawiają na antenie. – Dążymy do tego, aby nasze rozmowy były jak najbardziej naturalne. W związku z tym nie przygotowujemy gotowych tekstów, które są „odczytywane”. Przed nagraniem nie brakuje oczywiście tzw. próby mikrofonu czy krótkiego instruktarzu dotyczącego nagrania, jednak rozmowa przebiega spontanicznie – zwraca uwagę Agnieszka Roszkowska.

Naturalność audycji podkreśla też fakt, że podcastowe rozmowy odbywają się w stacji Toyoty Bielany, więc niekiedy zdarza się, że do uszu słuchaczy dochodzą dźwięki prawdziwego salonowego gwaru. W kwestiach technicznych dealera wspiera agencja zajmująca się audio brandingiem. Specjaliści przyjeżdżają z mikrofonami, rejestrują rozmowę i ją montują. Agencja stworzyła też dla Toyoty Bielany dżingiel, który rozpoczyna każdy z odcinków. I tu Agnieszka Roszkowska zdradza ciekawostkę: w kompozycji oprócz linii melodycznej możemy usłyszeć rzeczywiste brzmienie Toyoty Mirai, które zostało nagrane u dealera. Ponadto w dżinglu do wysłuchania odcinka zachęca słuchaczy prezes Toyoty Bielany: „Wrzuć na luz i posłuchaj, jak działamy na Bielanach. Zapraszam – Aleksander Kopestyński”.

Choć podcast może być siłą rzeczy również narzędziem promocji dealera, Agnieszka Roszkowska zaznacza, że nie jest to cel sam w sobie. – Zależy nam przede wszystkim na tym, aby rozwiewać wątpliwości klientów i dać im się jeszcze bardziej poznać. Chcemy rozmawiać o motoryzacji, pokazywać na bieżąco, co się dzieje w Toyocie i co piszczy w naszej stacji – jak działamy, co myślimy na dany temat – podsumowuje.
Audycji “Wrzuć na luz” można posłuchać na kanale Toyoty Bielany.
Zdjęcia: Toyota Bielany