Nowy dyrektor Peugeota przez przeszło dwie dekady poznawał branżę motoryzacyjną w obszarach sprzedaży, marketingu oraz komunikacji. Jak podaje Stellantis, jego kariera rozpoczęła się w 2005 r. w marce Citroen, w której pełnił m.in. funkcję menadżera strefy i był z czasem odpowiedzialny za wprowadzenie linii DS na polski rynek.
Rok 2012 oznaczał zaś dla Tomasza Gałaszkiewicza dołączenie do BMW, w którym jako menedżer ds. elektromobilności aktywnie uczestniczył w rozwoju „elektryków” nad Wisłą. Z kolei od 2019 r., będąc dyrektorem generalnym marki First Stop w grupie Bridgestone, największego producenta wyrobów gumowych i opon na świecie, odpowiadał za działalność firmy w Polsce, a przy tym w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, w Litwie, Łotwie i Estonii. W 2022 r., skupiając się ponownie na segmencie BEV, kierował projektami marki Lexus na rynku hiszpańskim.
Tomasz Gałaszkiewicz to absolwent studiów doktoranckich z zakresu zarządzania w SGH w Warszawie, magister Institut d’Études Politiques de Bordeaux oraz Uniwersytetu Śląskiego z zakresu nauk politycznych.
„(…) Dołączenie do marki Peugeot, która nie tylko konsekwentnie rozwija innowacyjne technologie już dzisiaj, oferując najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich najważniejszych europejskich producentów, to dla mnie zaszczyt i motywacja do dalszego działania” – przekonuje Tomasz Gałaszkiewicz. I dodaje: „Moim celem, jak i całego zespołu będzie wzmacnianie pozycji Peugeota na polskim rynku jako marki nowoczesnej, bliskiej klientom i gotowej na wyzwania przyszłości”.
Przypomnijmy, że w marcu nowym dyrektorem generalnym Stellantis Polska został Wojciech Tomaszkiewicz, zastępując na stanowisku Grzegorza Zalewskiego, który zakończył współpracę z koncernem.