Aktualności

Targi w Pekinie zgodnie z planem

Auto-show w Pekinie, największa impreza branżowa w Chinach, odbędzie się w dniach od 26 września do 5 października. Pomimo światowej pandemii koronawirusa organizatorzy przekonują, że są w stanie zapewnić bezpieczeństwo uczestników.

Pierwotnie auto-show w Pekinie miał się odbyć w kwietniu, ale ze względu na epidemię wydarzenie przeniesiono na wrzesień – z nadzieją, że do tego czasu sytuacja się poprawi. I wszystko wskazuje na to, że impreza odbędzie się zgodnie z planem. Główny organizator targów, Chińska Rada Promocji Handlu Międzynarodowego, zapowiada, że zostaną zastosowane „wszelkie niezbędne środki bezpieczeństwa”. Co to oznacza? Konkretów nie ma, ale można spodziewać się standardowych ograniczeń co do liczby uczestników – zarówno po stronie gości, jak i wystawców.

Jeśli do imprezy dojdzie, organizatorzy będą mogli pochwalić się sporym sukcesem, przynajmniej wizerunkowym – choćby z tego względu, że wszelkie eventy branżowe o porównywalnej randze zostały w tym roku odwołane. Zawieszono na dwa lata słynne targi motoryzacyjne w Genewie. Przeniesiono salon w Detroit, przeniesiono także „Paryż”.

W jakim stopniu odbije się to na prestiżu wymienionych imprez? Trudno powiedzieć, chociaż trudno nie zauważyć, że to już kolejny „kamyczek” dosypany do samochodowego „ogródka” w Europie. I kolejna sytuacja, na której najbardziej skorzystają Chiny.

Wystawa w Pekinie odbywa się raz na dwa lata i jest, obok targów w Szanghaju, największym motoryzacyjnym wydarzeniem w ChRL. A jego ranga prawdopodobnie będzie wzrastać, wszak Chiny są obecnie największym rynkiem samochodowym na świecie (z roczną sprzedażą w 2019 r. na poziomie 22 mln szt.).

Zdjęcie: Wikimedia, Jengtingchen

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
Zobacz również
Aktualności
Spadki produkcji liczymy w milionach
Redakcja
25/9/2020
Aktualności
Kalifornia bez samochodów spalinowych?
Redakcja
24/9/2020
Aktualności
Volkswagen ID.4 – opłata za ładowanie? Zapomnij
Redakcja
23/9/2020
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.