Aktualności

Szczecin po raz drugi

O nowej inwestycji, zastosowanych w niej rozwiązaniach oraz planach na przyszłość – w przeddzień otwarcia kolejnego salonu BMW w Szczecinie rozmawiamy z Dominiką i Dariuszem Bońkowskimi, właścicielami Grupy Bońkowscy

Są państwo właścicielami salonu BMW w Ustowie oraz Gorzowie Wlkp. Skąd pomysł na budowę drugiego obiektu tej marki w Szczecinie?

Salon w Ustowie otworzyliśmy w 2010 r., niespełna 3 lata po rozpoczęciu działalności w salonie przy ul. Golisza w Szczecinie. Od tego czasu bacznie obserwowaliśmy tutejszy rynek. Odra dzieli Szczecin na prawo- i lewobrzeżną cześć miasta. W Ustowie, blisko niemieckiej granicy, byliśmy łatwiej dostępni dla mieszkańców lewej części miasta. Naturalny był zatem rozwój na Prawobrzeżu, z lepszą ekspozycją w stronę województwa zachodniopomorskiego, szczególnie po nowych inwestycjach miejskich w infrastrukturę drogową. Klienci z regionu, ale spoza samego Szczecina, odpowiadają za prawie 50 proc. naszej sprzedaży. Decyzja była zatem dość naturalna, a moment jej podjęcia dokładnie przemyślany. Może poza faktem, że w 2018 r., kiedy projektowaliśmy nowy obiekt, a nawet w październiku 2019 r., kiedy rozpoczęliśmy budowę, trudno było przewidzieć pandemię i skutki, jakie wywoła w gospodarce. 

Z branżą dealerską związani jesteście od prawie trzech dekad. Co ciekawe, tę działalność zaczynali państwo niezależnie od siebie, w ramach swoich „motoryzacyjnych” rodzin – zanim jeszcze zostaliście małżeństwem.

Zaczynaliśmy na początku lat 90. Doświadczenie zdobywaliśmy w dwóch popularnych – jak na owe czasy – markach: Fiat i Opel, a także w samochodach ciężarowych Iveco. W 2003 r. połączyliśmy swoje siły oraz doświadczenie handlowo-serwisowe i uruchomiliśmy stację dealerską marki Toyota w Poznaniu. Obecnie możemy już mówić o Grupie Bońkowscy, która w sposób szczególny zaznacza swoją obecność na rynku motoryzacyjnym. W naszym portfolio znajdują się takie marki jak: BMW, BMW Motorrad, MINI, Jaguar, Land Rover, Toyota oraz – od niedawna – marka premium samochodów kempingowych Hymer, która w pandemii, gdzie bezpieczeństwo podróżowania nabrało nowego wymiaru, przeżywa prawdziwy boom. Nasza firma to więc obecnie już sześć obiektów w trzech miastach. Zatrudniamy ponad 260 osób, a roczna sprzedaż pojazdów nowych i używanych sięga 4 tysięcy sztuk.

Wróćmy do najmłodszego „dziecka” w państwa portfolio. Czym wyróżnia się nowy obiekt BMW?

Salon powstał na działce o powierzchni 12 000 mi ma ponad 2 400 mpowierzchni użytkowej. W nowym obiekcie zatrudnionych zostanie 50 pracowników. W przyszłości chcielibyśmy sprzedawać w tej lokalizacji 1000 samochodów rocznie. Otwierając drugi punkt w Szczecinie, mamy ambicję, aby być liderem segmentu premium w województwie zachodniopomorskim. Nasza kampania reklamowa promująca nowy salon nawiązuje do Szczecina w bardzo wyraźny sposób. Hasła przewodnie to „Jeszcze więcej BMW w Szczecinie” oraz „MINI z dostępem do Szczecina”. Chcielibyśmy, aby inwestycja na Prawobrzeżu zbliżyła do marki klientów ze wschodniej części zachodniopomorskiego oraz mieszkańców miejscowości nadmorskich i Koszalina.

Czy w nowym obiekcie pojawiły się rozwiązania architektoniczne, które nie były dotychczas stosowane w państwa innych salonach?

Obiekty dedykowane marce BMW mają stawiane wysokie wymagania w kontekście greenbuildingu, a 150-punktowa skala określa spełnienie najwyższego standardu wśród dealerstw samochodowych. Salon został wybudowany w najwyższym reżimie ecobuildingu, z zastosowaniem instalacji fotowoltaicznej oraz wysoką izolacyjnością cieplną ścian i dachu, która pozwala na duże oszczędności energetyczne. W obiekcie znajduje się 10 stanowisk naprawczych, 2 stanowiska diagnostyczne, 2 detailingu samochodowego, a także ręczne i automatyczne myjnie z odzyskiem wody nawet do 80 proc. Do tego dysponujemy własną oczyszczalnią, a wykorzystywane w niej bakterie, pozwalają na ponowne wprowadzenie oczyszczonej wody do obiegu. To innowacyjne rozwiązanie, które pozwala plasować nas wśród najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce.

Skoro nowy obiekt jest tak ekologiczny, podejrzewam, że będziecie Państwo prezentowali w nim także auta niskoemisyjne?

Oczywiście! Fani elektrycznej motoryzacji, dla których bycie eko to styl życia, będą mogli zapoznać się u nas z pełną gamą aut niskoemisyjnych. W nowym obiekcie swoje miejsce znajdą również miłośnicy mocnych wrażeń, czyli samochodów BMW M, a także wielbiciele najbardziej ekskluzywnych aut, do których należą BMW serii 7, BMW serii 8 oraz BMW X7. Z uwagi na większą powierzchnię, w salonie będziemy prezentowali 9 samochodów BMW oraz 4 auta MINI, w tym modele elektryczne i hybrydowe oraz MINI JCW.

Czyli marka MINI również będzie dostępna w nowym salonie?

MINI zostaje w całości przeniesione do salonu przy ul. Hangarowej. Będzie to specjalnie zaaranżowana przestrzeń, z pełną infrastrukturą oraz emocjami właściwymi tej marce. Należy jednak podkreślić, że samochody MINI będą serwisowane we wszystkich naszych lokalizacjach – zarówno w Szczecinie, jak i w Gorzowie. Warto również wspomnieć o motocyklach BMW. Strefa Motorrad w Ustowie nabierze nowego, wyjątkowego charakteru, z oryginalnymi rozwiązaniami, będącymi kwintesencją tej wyjątkowej marki motocykli. Ale o szczegółach tej inwestycji poinformujemy na początku przyszłego roku. Powiem tylko, że dla miłośników dwóch kółek szykujemy coś naprawdę specjalnego.

A co z klientami, którzy poszukują aut używanych?

Samochody używane oferowane są we wszystkich naszych lokalizacjach. To bardzo ważny element uzupełniający ofertę naszej grupy, szczególnie, że w większości są to pojazdy od roku do trzech lat, w bardzo atrakcyjnych cenach, posiadające pełną gwarancję i często pakiety serwisowe, które można zrealizować we wszystkich autoryzowanych dealerstwach BMW na terenie Europy zupełnie bezpłatnie.

Kiedy planujecie zaprosić klientów do swojego nowego salonu?

Budowę obiektu rozpoczęliśmy 30 października 2019 r., a została ona zakończona we wrześniu. Podjęliśmy współpracę z firmą FHU Multi Projekt ze Szczecina. Terminarz budowy, pomimo sytuacji związanej z pandemią, nie został zmieniony. Jesteśmy bardzo wdzięczni wykonawcy za profesjonalizm i współpracę w tak wyjątkowych warunkach. W listopadzie otrzymaliśmy formalne pozwolenie na użytkowanie obiektu, a rozpoczęcie pracy w nowej lokalizacji planujemy na 1 grudnia 2020 r.

Jeszcze przed otwarciem szczeciński salon odwiedził Christian Haririan, nowy dyrektor zarządzający BMW Group Polska

Na koniec zapytam jeszcze o plany firmy na przyszłość?

W najbliższym czasie, o czym już wspominaliśmy, planujemy rozwinąć strefę motocykli w salonie w Ustowie. Wiemy, że podchodząc do naszej pracy z takim samym zaangażowaniem jak dotychczas, każde nowe przedsięwzięcie będzie udane. Podstawą są relacje z drugim człowiekiem, zaufanie, które budowaliśmy przez lata, oraz zespół, dzięki któremu efektywne zarządzanie salonami w trzech różnych miastach jest możliwe.

Grupa Bońkowscy prowadzi salony BMW, BMW Motorrad oraz MINI w trzech lokalizacjach:

Szczecin, Ustowo 55

Szczecin, ul. Hangarowa 17 – otwarcie 1 grudnia 2020 r.

Gorzów Wlkp., ul. Kasprzaka 6G

/zdjęcia: Bogusz Kluz/

Skontaktuj się z autorem
Anna Kopczyńska
Linkedin
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Używane po włosku: lekcja dla branży
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
„Elektryki” pod ścianą
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
Europa-Chiny: kluczowy tydzień
Redakcja
10/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.