Aktualności

Stellantis przesuwa termin wprowadzenia umów agencyjnych

Stellantis jest zmuszony do przesunięcia daty podpisania nowych umów z dealerami na początek września 2023 r. – podaje francuski serwis Auto Infos. Wiele mówi się o kłopotach z systemem informatycznym odpowiedzialnym za obsługiwanie zamówień i rozliczanie aut.

Photo : Stephane Sby Balmy

Firma ogłosiła już przesunięcie terminu wprowadzenia umów agencyjnych w państwach pilotażowych, takich jak Belgia, Holandia oraz Austria. Przyczyna może tkwić w problemie z oprogramowaniem – informuje Auto Infos. Stellantis tłumaczy, że nadal będzie wspierał kraje obięte programem pilotażowym podczas tzw. okresu przejściowego.

Jak pisze Automotive News, Carlos Tavares powraca już do charakterystycznego dla siebie sposobu działania, polegającego na nieustannym cięciu kosztów. Dyrektor generalny Stellantisa, w związku z silną chińską konkurencją, rozważa produkcję bardziej przystępnych cenowo „elektryków” w Indiach. Tymczasem związki zawodowe we Francji i Włoszech stwierdziły, że Stellantis nie inwestuje wystarczająco dużo w utrzymanie lokalnych fabryk. Koncern, choć zaprzeczył oskarżeniom, planuje redukcję aż 2 tys. stanowisk w Italii.

Stellantis zrezygnował ponadto z produkcji Jeepa w Chinach, uzasadniając to niezadowalającymi wynikami, co spowodowało wyraźny sprzeciw tamtejszych dealerów, którzy twierdzą, że wskutek tej decyzji ponieśli straty finansowe. Tavares nie wyklucza nawet całkowitego zamknięcia wszystkich linii produkcyjnych w Państwie Środka.

Automotive News zauważa, że to, co robi dziś Stellantis pod skrzydłami Carlosa Tavaresa, przypomina działania Carlosa Ghosna (nazywanego „Le Cost Killer”), który w latach 1999-2019 był prezesem aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Nie jest przypadkiem, że 10 lat temu jego prawą ręką był właśnie Carlos Tavares.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Używane po włosku: lekcja dla branży
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
„Elektryki” pod ścianą
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
Europa-Chiny: kluczowy tydzień
Redakcja
10/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.