Aktualności

Rejestracje w lipcu: minimalizowanie strat

Rynek samochodowy w Polsce radził sobie w lipcu nie najgorzej. Mamy za sobą kolejny miesiąc, w którym branża redukuje straty względem ubiegłego roku.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w lipcu zarejestrowano na polskim rynku 48 260 pojazdów do 3,5 t. Oznacza to spadek rok do roku o 11,93 proc. Mimo to możemy mówić o wyraźnym progresie, bo jeszcze w czerwcu spadki wynosiły 19,8 proc., a w maju – aż 37,7 proc. Skumulowane dane za siedem miesięcy 2020 r. wciąż wykazują jednak dużą stratę: -31,36 proc. wobec ubiegłego roku.

W segmencie samych aut osobowych sytuacja jest nieznacznie gorsza – 42 tys. zarejestrowanych samochodów to spadek rzędu 13,52 proc. Liderem rynku została Skoda, która dzięki dobrym wynikom zdetronizowała Toyotę i obecnie odpowiada za 13,87 proc. polskich rejestracji. Czeska marka zarejestrowała 5 540 pojazdów w lipcu i 30 837 aut od początku roku. Wyniki Toyoty są zbliżone – to odpowiednio 4 970 i 30 730 samochodów. Niższa pozycja japońskiej marki wynika z gorszych wyników „najgorętszego” ostatnio jej modelu – Corolla sprzedała się w lipcu w liczbie 1 404 egzemplarzy – to o 500 szt. mniej w stosunku do Skody Octavii, ale też mniej, niż zanotowały Dacia Duster czy Toyota Yaris. Trzeci stopień podium utrzymał Volkswagen (19 146 aut zarejestrowanych od początku roku), a na kolejnych miejscach uplasowały się KIA (13 319 szt.), Renault (11 158 szt.) i Dacia (11 038 szt.).

Do przetasowań nie doszło za to wśród marek premium. Należy jednak odnotować, że segment zaliczył w lipcu znaczący wzrost względem ubiegłego roku – o 14,59 proc. To kontynuacja trendu z czerwca, kiedy pojazdy premium zwiększyły liczbę rejestracji o 11,3 proc. W sumie od początku 2020 r. marki luksusowe zarejestrowały ponad 40 tys. samochodów (co przekłada się na spadek wolumenu na poziomie 9 proc.).

Dobrymi wynikami mogą też pochwalić się auta użytkowe o masie nieprzekraczającej 3,5 t. Lipiec okazał się dla nich miesiącem okazałych wzrostów – do tego stopnia, że rejestracja „dostawczaków” po raz pierwszy od kilku miesięcy również zanotowała wzrost (o 1,67 proc.) względem ubiegłego roku. Liderzy segmentu utrzymali swoje pozycje – na podium po raz kolejny zameldowały się Renault, Ford oraz Fiat.

Źródło: PZPM, Samar

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.