Aktualności

Pomagają z pomysłem

O skutkach pandemii mówi się z reguły w kontekście służby zdrowia bądź konsekwencji gospodarczych, zapominając często o jej wpływie na psychikę. Inicjatywa firmy Auto Fus Group udowadnia, że czasem najlepszą formą pomocy jest po prostu umożliwienie innym… oderwania się od swoich obowiązków.

Pierwsze miesiące pandemii mogą z obecnej perspektywy wydawać się surrealistyczne – pomimo znikomej liczby zakażeń (przynajmniej w porównaniu z aktualnymi statystykami) życie towarzyskie zamarło, ulice świeciły pustkami, a ludzie siedzieli w domach, martwiąc się o przyszłość. W tym okresie z pomocą swoim klientom przyszła firma Auto Fus Group z oddziałami w Warszawie i Białymstoku, związana głównie z markami premium i luksusowymi (BMW, MINI, Rolls-Royce, Alpina, McLaren, Jeep i Alfa Romeo). Żeby pomóc zagospodarować czas wśród dzieci, które ze względu na obowiązujące obostrzenia nie mogły spotkać się z rówieśnikami, i zafundować… odrobinę spokoju ich rodzicom, by mieli dla siebie kilka wolnych chwil, dealer zorganizował internetowy cykl „Czytanek dla dzieciaków-rozrabiaków”.


WSPÓŁPRACA Z MISTRZAMI SŁOWA
Co skłoniło dealera do tak oryginalnej formy wsparcia? – Grupa Auto Fus to firma rodzinna, w której pracują trzy pokolenia, a rośnie już czwarte. Wszyscy rodzice i dziadkowie doskonale wiedzą, jakim wyzwaniem w czasie kwarantanny jest organizacja czasu dla najmłodszych. Wspólnie z wydawnictwem „Zakamarki” postanowiliśmy w tym pomóc i dać dorosłym choć odrobinę wolnego czasu – mówi Magda Konstantynowicz, menedżerka
ds. komunikacji w Auto Fus Group. Wydawnictwo bezpłatnie udostępniło fragmenty książek dla dzieci, a pomogły w projekcie również ARTeFakta oraz Video- Makers.pl, które zajęły się elementami wizualnymi akcji – projektem infografik oraz nagraniem cyklu opowiadań. A w zasadzie cykli – bo po ciepłym przyjęciu pierwszej serii „Czytanek” zorganizowanych pomiędzy 29 kwietnia a 22 maja, dealer miesiąc później rozpoczął drugą edycję programu.

Grupa Auto Fus użyczyła Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie model BMW X2, za pomocą którego lekarze mogli m.in. transportować leki dla pacjentów placówki

Podopiecznym swoich klientów Grupa Auto Fus zapewniła nie lada atrakcję – podczas majowej sesji w rolę lektora wcielił się polski mistrz słowa Piotr Fronczewski. Z ust aktora dzieci mogły usłyszeć historie najlepszych skandynawskich bajkopisarzy, takie jak „Mój przyjaciel Percy, Buffalo Bill i ja” Ulfa Starka czy „Mama Mu na drzewie i inne historie” Jujji Wieslander. Doborowej „obsady” nie zabrakło również w czerwcowej edycji – tym razem dzieciom czytała aktorka Agnieszka Grochowska. Łącznie na przestrzeni kilku miesięcy odbyło się 12 audycji „Czytanek”. Do uczestnictwa w wydarzeniu wystarczył dostęp do Facebooka. Sesje odbywały się dwa razy w tygodniu, w godzinach popołudniowych. Dzieci miały chwilę radości, a rodzice – równie cenną po zakończeniu pracy – chwilę spokoju.

SOLIDARNI W POTRZEBIE
„Czytanki” to jeden z najświeższych pomysłów dealera, ale niejedyny. W trakcie pandemii Grupa Auto Fus udzieliła także pomocy Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. W ramach wsparcia dealer użyczył placówce model BMW X2, aby ułatwić codzienną pracę lekarzy. W podziękowaniu za pomoc zespół Centrum Zdrowia Dziecka przejął na jeden dzień konto BMW Auto Fus na Instagramie, na którym relacjonował swój dzień pracy. – W Warszawie nasz samochód brał udział w przewozie transportu środków ochrony indywidualnej, środków dezynfekcyjnych, testów, odczynników do badań, a także leków i preparatów z programów lekowych i żywieniowych dla najmłodszych pacjentów. Samochód był również wykorzystywany przez lekarzy i pielęgniarki do wizyt u dzieci, które z powodów osobistych, stanu zdrowia lub sytuacji epidemicznej nie mogły dotrzeć z rodzicami do szpitala na zabiegi – wylicza menedżerka ds. komunikacji Auto Fus Group.

W ramach cyklu „Czytanek dla dzieciaków-rozrabiaków” w rolę lektorów wcielili się Piotr Fronczewski oraz Agnieszka Grochowska

Inicjatywa była pomysłem Ewy Fus, córki właściciela firmy – Tadeusza Fusa, która przed laty przeszła skomplikowaną i drogą operację przeszczepu trzustki. Zdając sobie sprawę z ryzyka, jakie koronawirus stwarza wobec osób o zaniżonej odporności, które w rezultacie są zmuszone do przebywania w izolacji, postanowiła ona zainicjować akcję, która choć w niewielkim stopniu wspomoże najbardziej potrzebujących – w tym wypadku małoletnich pacjentów stołecznej kliniki.

W podobny sposób dealer wsparł zlokalizowaną w Białymstoku Fundację „Bajkowa Fabryka Nadziei”. Model X2 przekazany przez tamtejszy salon BMW Auto Fus Group Białystok ułatwił wolontariuszom organizowanie akcji charytatywnych. Białostocka fundacja powstała z myślą o dzieciach cierpiących na choroby nowotworowe. Oprócz pomocy doraźnej pracownicy Fabryki Nadziei organizują akcje, dzięki którym mali pacjenci mogą na chwilę zapomnieć o swojej sytuacji poprzez zabawę, udział w tematycznych spotkaniach (takich jak „Bajkowa sesja fotograficzna” czy „Bajkowi antyterroryści”) oraz wydarzeniach pod gołym niebem. Samochód Grupy Auto Fus służył pracownikom fundacji przez trzy miesiące.

DZIAŁAJĄ NA RÓŻNYCH POLACH
Dla obecnej od kilkudziesięciu lat na rynku firmy Auto Fus udział w akcjach społecznych nie jest pierwszyzną. Przed dwoma laty dealer wspomógł „Choinkę Darczyńców” – coroczną zbiórkę pieniędzy na rzecz Fundacji „Pomóż Im”, organizowaną przez dziennikarzy z „Gazety Wyborczej”. Dealer został uhonorowany wirtualnym „dzwonkiem”, wyróżnieniem przeznaczonym dla firm, które w największym stopniu wsparły inicjatywę, a internetowa choinka prezentowała się naprawdę okazale. Fundacja „Pomóż Im” jest związana z Białostockim Hospicjum dla Dzieci. I to właśnie do niego powędrowały pieniądze zebrane podczas zbiórki: przeznaczone zostały na przenośny koncentrator tlenu oraz artykuły do gastrostomii i tracheostomii – urządzenia niezbędne maluchom z hospicjum w tak naturalnych, zdawałoby się, czynnościach, jak oddychanie czy jedzenie.

W tym roku firma zaangażowała się z kolei w pomoc dla małego Mikołaja z Podlasia chorego na SMA – rdzeniowy zanik mięśni. Dla ofiar SMA wysiłkiem stają się nawet najprostsze czynności – utrzymanie pozycji siedzącej, raczkowanie, o chodzeniu nie wspominając. Zbiórka w serwisie siepomaga.pl to dla chorego walka z czasem, a koszty leczenia terapią genową sięgają astronomicznej kwoty 9 mln zł, bo lek i połączona z nim rehabilitacja nie są refundowane w Polsce. Do licznych darczyńców dołączyła również Grupa Auto Fus, która na aukcji „Rycerz Mikołaj pokonuje SMokA” wystawiła samochód marki Alfa Romeo z możliwością
wypożyczenia na weekend. Auto zostało wylicytowane za 920 zł.

W konkursie Rolls-Royce Young Designers Competition wzięły udział dzieci z całego świata. Nagrodę za najlepszą pracę w Polsce ufundowała firma Auto Fus Group

Ale nie wszystkie działania dealera toczą się o tak wysoką stawkę. Latem 2020 r., jako Rolls-Royce Motor Cars Warszawa, firma nagłaśniała wśród dzieci organizowany przez producenta konkurs „Rolls-Royce Young Designers Competition”. Najmłodsi fani motoryzacji mieli szansę zaprojektować wymarzone auta w czterech kategoriach – technologii, środowiska, fantastyki oraz zabawy. Wydarzenie spotkało się z pozytywnym odzewem na całym świecie. Łącznie w konkursie wzięło udział 5 tys. dzieci z ponad 80 krajów świata, a swoją cegiełkę dołożył również warszawski dealer, m.in. poprzez ufundowanie nagrody dla autora najlepszej pracy nadesłanej z Polski. Nagrody zaiste niecodziennej – przejazdu z domu do szkoły Rolls-Roycem prowadzonym przez szofera. Wyraz zaskoczenia malujący się na twarzach koleżanek i kolegów możemy sobie tylko wyobrazić, zwłaszcza że nagroda, przyznana czternastoletniej Mai z Ostrołęki, jeszcze nie została „odebrana”. Zadecydowały, rzecz jasna, obostrzenia pandemiczne.

POZNAMY ICH W POTRZEBIE
Społeczna odpowiedzialność Auto Fus Group eksplodowała w trakcie pandemii, bo chociaż firma nie stroniła od działań charytatywnych w ostatnich latach, to właśnie krytyczna sytuacja na terenie całego kraju skłoniła dealera do przyjęcia jeszcze bardziej aktywnej postawy. To także żywy dowód na to, że kiedy pojawia się potrzeba, zjawiają się też osoby gotowe nieść pomoc. I jeden z tych niewielu powodów do optymizmu, jakie przyniósł nam Covid.



Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Deficyt AdBlue opóźni zakończenie kryzysu?
Redakcja
26/11/2021
Aktualności
Istota marży agencyjnej
Redakcja
26/11/2021
Aktualności
„Mój elektryk”: wystartowały dotacje dla firm
Redakcja
24/11/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.