Sprzedaż aut elektrycznych w Polsce to, jak wiedzą rodzimi dealerzy, niełatwe zadanie, które stało się jeszcze trudniejsze w obliczu zawieszenia dotacji do leasingu „elektryków”. Ale naprzeciw temu wyszedł Hyundai Motor Poland, który postanowił, że zrekompensuje klientom chwilowy brak dopłat poprzez własny program wsparcia przy zakupie BEV-a koreańskiej marki w leasingu.
Importer podaje, że wdrożył 18 750 zł upustu do każdego nowego elektrycznego samochodu, który zostanie zakupiony na firmę w finansowaniu Hyundaia. Hyundai Motor Poland podkreśla, że, w przeciwieństwie do „Mojego elektryka”, „ani przebieg auta, ani inne parametry nie są brane pod uwagę”. Oferta obejmuje elektryczną Konę, Ioniq-a 5 i Ioniq-a 6.
Firma przygotowała przykładową kalkulację, uwzględniającą program Hyundai Fleet Lease oraz obejmującą okres dwuletniego finansowania przy 15-proc. wpłacie własnej. Raty zawierają pakiet serwisowy oraz assistance i kalkulowane są na podstawie ceny obniżonej o obowiązujące upusty z uwzględnieniem dodatkowej dopłaty do modeli elektrycznych Hyundaia. I tak na przykład rata netto modelu Kona Smart wyniesie 462 zł (136 KM, 49 kWh) lub 556 zł (204 KM, 65 kWh), za Ioniq 5 Dynamiq zapłacimy zaś 1320 zł (170 KM, 65 kWh), a Ioniq 5 Techniq wyniesie nas 1742 zł (325 KM, AWD, 77 kWh).
Przypomnijmy, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podjął decyzję o czasowym wstrzymaniu naboru w ścieżce leasingowej programu „Mój elektryk”. Okres, w którym nie będą przyjmowane wnioski, potrwa od 1 września do 31 grudnia tego roku. Powodem decyzji jest wyczerpanie się wsparcia w ramach leasingu, które wynosiło 660 mln zł.