To niejedyna zmiana, która szykuje się w stowarzyszeniu. Od 1 stycznia 2025 r. do ACEA zostanie bowiem na nowo włączony koncern Stellantis (w firmie nastąpiła ostatnio istotna zmiana personalna: ze stanowiska dyrektora generalnego ustąpił Carlos Tavares). „Ponowne powitanie Stellantisa w ACEA to sygnał, że branża jest silniejsza, gdy działa jednym głosem” – przekonuje dyrektor generalny Renault i ustępujący prezes ACEA Luca de Meo.
Ola Källenius zapowiada, że za jego prezydentury stowarzyszenie skupi się na poprawie warunków regulacyjnych w celu zwiększenia przewagi konkurencyjnej w erze cyfrowej i elektrycznej. „Będziemy pracować nad wspieraniem rynkowej dekarbonizacji naszej branży” – zapewnia szef Mercedesa, dodając, że jego kolejnym priorytetem jest obrona handlu międzynarodowego – wolnego, sprawiedliwego oraz opartego na zasadach. „Jestem przekonany, że unijny przemysł motoryzacyjny ma wszystko, czego potrzeba, aby nadal odnosić sukcesy w globalnej konkurencji” – podsumowuje.
Przypomnijmy, że Luca de Meo rozpoczął pełnienie funkcji prezesa ACEA w 2023 r., zastępując dyrektora generalnego BMW Olivera Zipse. Prezes europejskiego stowarzyszenia jest wybierany na roczną – choć możliwą do przedłużenia – kadencję spośród dyrektorów generalnych firm członkowskich, na które składa się 14 największych europejskich producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów.