Aktualności

Nowe informacje o programie „Mój elektryk”. Wciąż mało szczegółów

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotowuje program „Mój elektryk”. Szczegóły nowego projektu i dokładny termin jego wdrożenia pozostają jednak tajemnicą.

Branża motoryzacyjna czeka na kolejne propozycje ze strony polskich władz, które wsparłyby rozwój aut elektrycznych. Jedną z nich jest program „Mój elektryk”, który „przewiduje możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych” – informuje Departament Edukacji i Komunikacji Ministerstwa Klimatu i Środowiska w odpowiedzi na pytanie IBRM Samar. Dodajmy, że program obejmie także pojazdy wyposażone w silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o których mowa w ustawie z dn. 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji.

Dofinansowanie zakupu samochodów elektrycznych będzie udzielane w formie dotacji przez NFOŚiGW. W wypadku leasingu otrzymamy zaś subwencję „ze środków udostępnionych bankom z przeznaczeniem na dopłatę do opłat ustalanych w umowach leasingu w rozumieniu art. 411 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy Prawo ochrony środowiska”. „Program będzie skierowany do szerokiej grupy beneficjentów: osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, przedsiębiorców, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, rolników indywidualnych, kościołów i innych związków wyznaniowych oraz ich osób prawnych” – zapowiada resort klimatu.

Realizacja programu przewidziana jest zaś na lata 2021-2026. Nabór zostanie uruchomiony po otrzymaniu od Komisji Europejskiej potwierdzenia zgodności z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Zasady przyjmowania dokumentów i określenie wysokości dopłat zostaną sprecyzowane w dokumentach naboru, które znajdziemy na stronie NFOŚiGW.

Przypomnijmy, że poprzedni program dotacyjny NFOŚiGW („Zielony samochód”, „eVAN” i „Koliber”) nie wzbudził dużego zainteresowania. W całej Polsce złożono tylko 262 wnioski o dotację na zakup e-aut dla osób fizycznych i 81 na elektryczne vany dla firm. Z kolei o dopłatę elektrycznej taksówki ubiegał się tylko jeden wnioskodawca. W efekcie łącznie wykorzystano ledwie kilka procent planowanego budżetu.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Polska: lipiec przerwał dobry trend w sprzedaży
Redakcja
4/8/2021
Aktualności
Trwa dobra passa w branży karawaningowej
Redakcja
3/8/2021
Aktualności
Stacje ładowania potrzebne, ale nieopłacalne
Redakcja
3/8/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.