„Smukłe, lekkie, elastyczne” – według Alfonso Albaisa, globalnego szefa działu projektowania Nissana, taka ma być właśnie wizja nowego logo. Wstępne prace nad wizualizacją zaczęły się już w 2017 r. Projektantom zależało na tym, aby emblemat sygnalizował ewolucję Nissana – zwiększony nacisk na elektromobilność oraz obecność w sieci. Delikatne kontury i kolorystyka mają sprawiać, że logo będzie się prezentować lepiej zwłaszcza w mediach cyfrowych. Pojazdy elektryczne mają otrzymać dodatkowo ekskluzywny znacznik iluminowany 20 diodami.
„Nowe logo Nissana komunikuje nasze wiodące i zakorzenione w historii marki przesłanie: „Jeżeli mocno w coś wierzysz, możesz nawet porwać się na słońce”. W firmie Nissan to silne przekonanie o potędze osiągnięć nigdy nie zostało zachwiane” – powiedział Tsutomu Matsuo, zastępca dyrektora generalnego działu zaawansowanego projektowania Nissana.
Jak to zwykle przy rebrandingu marki bywa, kosztowne „przebrendowanie” czeka też sieci dealerskie. Nowy symbol będzie również stopniowo wprowadzany we wszystkich mediach, na portalach społecznościowych oraz oczywiście na pojazdach. Pierwszym samochodem, na którym znajdzie się odświeżony logotyp, jest zaprezentowany 15 lipca Nissan Ariya, czyli w pełni elektryczny crossover marki.
Zdjęcia: Nissan news Poland