W lipcu branżę motoryzacyjną obiegła wiadomość o wstrzymaniu sprzedaży nadchodzących modeli Mitsubishi na rynek europejski. Najnowsze informacje mogłyby jednak świadczyć o czymś zgoła odmiennym. Mowa tu o sprzedaży hybrydy plug-in modelu Eclipse Cross do wybranych krajów Unii.
Co to oznacza dla dealerów? Na razie dalszą niepewność, bo jeśli wierzyć źródłom, na krótkiej liście państw, gdzie Mitsubishi wprowadziłoby nowy model, znajdują się Niemcy, a być może również Włochy oraz Francja – negocjacje ciągle trwają. Sprzeczne komunikaty dochodzą również z „góry”. – MMC nie podjęło decyzji dotyczącej modelu Eclipse Cross w Europie. To czysta spekulacja – oświadczył przedstawiciel Mitsubishi Europe w rozmowie z portalem Automotive News. Tymczasem centrala w Japonii przekazała, że wersja hybrydowa wspomnianego crossovera pojawi się na „wybranych rynkach”.
Co mogłoby mieć wpływ na decyzję koncernu? Być może sprzedaż – w Niemczech w 2019 r. sprzedano około 50 tys. modeli Mitsubishi, osiem razy więcej niż w Polsce. I to właśnie nasz zachodni sąsiad zdaje się głównym zainteresowanym w tej sprawie. We Francji i Włoszech już tak dobrze nie jest – liczba rejestracji w obu krajach nie przekracza 10 tys. szt. Argumentem „za” wprowadzeniem plug-ina może być także większy udział pojazdów niskoemisyjnych w państwach zachodniej Europy – jedną z bolączek Mitsubishi były europejskie normy emisji spalin, która w przypadku hybryd zeszłaby na dalszy plan. Na razie pozostajemy jednak w sferze domysłów.
Zdjęcie: press.mitsubishi.pl