Aktualności

Leapmotor debiutuje w lutym. Znamy polską sieć dealerską

Leapmotor, chińska marka, za której dystrybucją poza jej macierzystym rynkiem stoi – wespół z producentem – Stellantis, zadebiutuje w Polsce już w lutym, kiedy to w kraju pojawią się modele T03 i C10. W początkowej fazie na sieć dealerską złoży się 6 lokalizacji.

Samochody marki Leapmotor pojawią się m.in. w poznańskim salonie firmy Pol-Car | Fot. mat. prasowe

„Elektryki” Leapmotor T03 i C10 trafią na początku do dealerów marek Stellantisa w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy oraz Białymstoku. Z zapowiedzi wynika, że powyższa lista poszerzy się o kolejne lokalizacje już w pierwszej połowie tego roku. Dla przypomnienia: T03 to pięciodrzwiowy BEV z segmentu A (przy wnętrzu charakterystycznym dla segmentu B) o zasięgu 265 km, zaś C10 jest SUV-em segmentu D, którego zasięg sięga 420 km (według WLTP).

Na ten moment samochody marki zasilą salony ASW Wojciula (Białystok ul. gen. Wł. Andersa 71), Gezet (Szczecin Ustowo 57), Mikołajczak (Bydgoszcz ul. Armii Krajowej 250), Pol-Car (Poznań ul. Gorzysława 9), Stellantis & You Polska (Warszawa – al. Krakowska 206) i Auto Centrum Golemo (Kraków – ul. Zakopiańska 52).

Marka doczekała się także ekspozycji w szczecińskim obiekcie Grupy Gezet | Fot. mat. prasowe

Wciąż jednak nie wiadomo, ile zapłacimy w Polsce za T03 i C10, choć pewne wyobrażenie na temat potencjalnych cen dają tegoroczne targi Vienna Drive w Austrii, podczas których ujawniono austriackie ceny obu modeli. T03 kosztuje w Austrii 21 490 euro z VAT (możliwy jest ponadto leasing za 99 euro miesięcznie), natomiast C10 – 39 400 euro. Zakładając, że cena T03 będzie podobna w Polsce, to za niewielkiego „elektryka” zapłacimy około 90 tys. zł, a przy otrzymaniu maksymalnej dopłaty w ramach programu „NaszEauto” ostateczny koszt zmaleje do kwoty 50 tys. zł.

Przypomnijmy, że Stellantis połączył siły z chińskim producentem aut elektrycznych Leapmotor. Tak narodziła się spółka joint venture Leapmotor International (Stellantis ma 51 proc. udziałów, a Leapmotor 49 proc.), której celem jest sprzedaż chińskich „elektryków” poza Państwem Środka.

T03 sprawdzi się zwłaszcza w typowo miejskiej jeździe | Fot. mat. prasowe
Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Wszystko jasne. Grupa Cichy-Zasada na czele Listy TOP50 2024!
Redakcja
18/3/2025
Aktualności
Używane bez przełomu. Liderem Grupa Plichta!
Redakcja
18/3/2025
Aktualności
Amerykańskie cła groźniejsze, niż przypuszczano?
Redakcja
17/3/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.