Aktualności

Jakie są zalety platform internetowych handlu używanymi samochodami?

Rynek aut używanych to rynek, który stale się rozwija i oferuje wiele możliwości, ale jednocześnie wymaga odpowiednich narzędzi, aby je w pełni wykorzystać. Jednym z głównych czynników tego rozwoju jest niewątpliwie modernizacja procesów idących w kierunku wydajności, przejrzystości i optymalizacji czasu. Branża B2B, która historycznie pozostawała w tyle pod względem innowacyjności, zdecydowanie zaczęła otwierać się w stronę nowości.

Rynek aut używanych to rynek, który stale się rozwija i oferuje wiele możliwości, ale jednocześnie wymaga odpowiednich narzędzi, aby je w pełni wykorzystać.  Jednym z głównych czynników tego rozwoju jest niewątpliwie modernizacja procesów idących w kierunku wydajności, przejrzystości i optymalizacji czasu. Branża B2B, która historycznie pozostawała w tyle pod względem innowacyjności, zdecydowanie zaczęła otwierać się w stronę nowości.

Coraz więcej dealerów w Polsce zmienia swoje podejście, porzucając tradycyjną, w dużej mierze przestarzałą, dynamikę, taką jak negocjacje z poszczególnymi handlarzami, prowadzone przez telefon lub w cztery oczy w komisie. Zaadaptowanie takich kanałów komunikacji jak Messenger, choć przynosi pewne korzyści w postaci natychmiastowości, nie stanowi decydującej zmiany w kierunku innowacji i efektywności w biznesie B2B. Co ją może przynosić? Narzędzia takie jak aukcje internetowe oferują dealerom możliwość kupna lub sprzedaży używanych samochodów w bardzo łatwy i szybki sposób, przy znacznej oszczędności czasu i zasobów. Dzięki aukcjom internetowym dealerzy mogą uzyskać niezwykle korzystne ceny za swoje samochody, ponieważ ceny te są wynikiem konkurencji ze strony licznych dealerów w Europie działających na tej platformie, a więc są ustalane bezpośrednio przez zwykłą dynamikę rynku. Wszystko to dzięki współpracy z jedynym w swoim rodzaju partnerem umownym, który zarządza całym procesem, od strony handlowej po wszystkie późniejsze aspekty po zakończeniu aukcji, takie jak logistyka i administracja.  Tym partnerem jest AUTO1.com. 

AUTO1.com, wiodąca europejska platforma poświęcona handlowi samochodami używanymi, może pochwalić się portfolio ponad 40 000 samochodów używanych, z ponad 3 000 nowych modeli dodawanych każdego dnia, oraz ponad 60 000 dealerów zarejestrowanych dealerów. Te liczby
i doświadczenie stanowią znaczącą przewagę dla tych dealerów, którzy chcą zmienić sposób prowadzenia działalności w zakresie handlu samochodami używanymi w sposób bardziej wydajny
i zyskowny.

Sprzedaż za pośrednictwem AUTO1.com jest szczególnie łatwa, ponieważ nie są wymagane ani składki członkowskie, ani minimalne ilości pojazdów, a dealerzy partnerscy ponoszą jedynie niewielkie opłaty za transport pojazdów. Aplikacja AUTO1 EVA oraz usługi mobilnych rzeczoznawców są dostępne dla zarejestrowanych dealerów w każdej chwili. W trakcie procesu wyceny i sprzedaży gwarantowana jest pełna przejrzystość: Dzięki intuicyjnemu pulpitowi nawigacyjnemu dla klientów remarketingowych, dane aukcyjne, ceny i wyniki można przeglądać w czasie rzeczywistym. Istnieje pełna kontrola nad cenami samochodów i samą sprzedażą.

Na pytania ,,Dealera” na temat AUTO1.com odpowiada Piotr Baranowicz, Vice President w Europie Centralnej i Wschodniej w Grupie AUTO1. 

Jak długo działa firma AUTO1.com? W jakich krajach jest obecna?

AUTO1.com, nasza platforma B2B dla dealerów, powstała w 2013 roku. Już rok później w pierwszym kwartale dostałem zadanie uruchomienia bezpośredniego biura sprzedaży w Polsce, aby maksymalnie skrócić dystans pomiędzy sprzedającą osobą indywidualną a sprzedawcą, do klienta końcowego w Centralnej i Wschodniej Europie. Od tego momentu aktywnie rozwijamy kolejne rynki, na których funkcjonujemy. Aktualnie działamy w ponad 30 krajach Europy.

A jak wygląda Państwa obecność w Polsce?

Do podmiotów B2B sprzedajemy bardzo intensywnie już od 2014 r. Na stałe wpisaliśmy się 

w krajowy krajobraz samochodów używanych. Warto zauważyć, że współpracujemy ze wszystkimi podmiotami na rynku – zarówno autoryzowanymi dealerami, jak i niezależnymi handlarzami. Naszym lokalnym celem jest wspieranie wszystkich legalnych sprzedawców samochodów używanych i działanie na rzecz zwiększenia transparentności rynku. 

W 2021 r. umożliwiliśmy polskim partnerom remarketingowym sprzedaż samochodów na naszej platformie do zagranicznych podmiotów. Współpracują z nami dealerzy, niezależni sprzedawcy oraz wypożyczalnie. W tym roku z obecnymi wahaniami kursu i popytu na samochody w Polsce prognozujemy rekordowy wzrost tego segmentu.  

Na czym polega specyfika platformy AUTO1.com? Jakie zalety ma aukcja w porównaniu z zakupem na stronie internetowej lub giełdzie samochodowej?

AUTO1.com wyróżnia to, że proponuje swoim klientom naprawdę zróżnicowaną gamę samochodów – od najtańszych do bardzo drogich. Aktualnie na aukcjach mamy około 30 tysięcy ofert sprzedaży samochodów – w różnych cenach, z rozmaitych roczników, nietypowych, czy z możliwością odliczenia VAT. Strategia firmy pozwala klientowi kupić samochód nie tylko ze stocku, poleasingowych, czy samochodów flotowych,  ale także od dealerów remarketingowych bądź osób prywatnych, którzy chcą sprzedać swój samochód za pośrednictwem AUTO1.com.


Jakie korzyści mają Państwa partnerzy remarketingowi, którzy sprzedają samochody za pośrednictwem AUTO1.com?

Nasi partnerzy remarketingowi mogą sprzedawać samochody do ponad 60 000 dealerów
w Europie. Aplikacja AUTO1 EVA jest naszym głównym narzędziem do cyfrowej wyceny pojazdów i marketingu. Wszystkie pojazdy, niezależnie od tego, czy dealer kupuje na stronie internetowej, za pomocą aplikacji, czy też z pomocą naszych mobilnych sprzedawców, ostatecznie przechodzą przez aplikację EVA. Nie tylko w związku z pandemią, sprzedaż bezdotykowa i związany z nią marketing o dużym zasięgu, stały się bardzo ważne. Aplikacja AUTO1 EVA jest wykorzystywana przez dealerów samochodowych na różne sposoby. Mniejsze placówki wykorzystują aplikację do samodzielnej oceny i sprzedaży pojazdów. Większe salony korzystają z usług naszych mobilnych rzeczoznawców. Przeważająca część dealerów korzysta z naszej aplikacji samodzielnie i z dużym powodzeniem, wykorzystując ją do oceny pojazdu bezpośrednio w momencie odbioru i natychmiastowego rozpoczęcia działań marketingowych. W ten sposób zapewniamy szczególnie wysokie tempo sprzedaży i bardzo krótkie czasy przestojów.

Skontaktuj się z nami:

Magdalena Kozłowska, Dyrektor Sprzedaży i Remarketingu w Grupie AUTO1 na Europę Środkowo-Wschodnią tel.: 539 19 03 35, mail: magdalena.kozlowska@AUTO1.com

Dział Remarketingu: 
tel.: 22 307 15 20
mail: kontakt_remarketing@auto1.com 
www.auto1.com/pl/sprzedawaj 

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
USA: 4,5 mln „używek” amerykańskiego TOP100
Redakcja
24/6/2022
Aktualności
Niemcy w rozkroku
Redakcja
23/6/2022
Aktualności
Toyota chce zwiększyć produkcję
Redakcja
22/6/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.