Aktualności

„Dostawczaki” podciągają chiński rynek

W czerwcu chińska branża motoryzacyjna odnotowała wzrost sprzedaży o 11,6 proc. względem tego samego okresu poprzedniego roku. To w dużej mierze zasługa samochodów użytkowych, które odpowiadają za jedną czwartą tamtejszego rynku.

Według danych China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) dystrybucja pojazdów zwiększa się w Państwie Środka od trzech miesięcy i w czerwcu osiągnęła 2,3 mln szt. To efekt zapotrzebowania na ciężarówki i samochody dostawcze, które z miesiąca na miesiąc notowały dobre rezultaty – w kwietniu sprzedaż skoczyła aż o 31,6 proc., zaś w maju – o 48 proc. Jeszcze lepiej było w czerwcu, kiedy wzrost wyniósł 63,1 proc. Dzięki temu wyniki dystrybucji aut za pierwszą połowę 2020 r. są w przypadku pojazdów użytkowych wyższe niż w analogicznym okresie 2019 r. (o 8,6 proc.). Zgoła inaczej prezentuje się sytuacja samochodów osobowych. Tutaj także można mówić o wzroście, jest on jednak znikomy. W czerwcu sprzedaż w tym segmencie zwiększyła się o zaledwie 1,8 proc. To gorszy wynik w stosunku do maja, kiedy to zanotowano 7 proc. wzrost.

Wysoki popyt na ciężarówki i pojazdy dostawcze jest rezultatem licznych inwestycji, które mają na celu napędzić gospodarkę po epidemii koronawirusa. Jednocześnie CAAM ostrzega przed nadmiernym optymizmem – stowarzyszenie przewiduje, że rynek motoryzacyjny spadnie w 2020 r. o 10-20 proc (na chwilę obecną jest to 16,9 proc.). Dlatego, jeśli prognozy CAAM się sprawdzą, to po ostatnich wzrostach branżę motoryzacyjną w Chinach wkrótce czeka spowolnienie.

Dane: CAAM. Zdjęcie: Navigator84, Wikipedia

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.