Aktualności

CUPRA wypiera SEATA

W 2022 r. z salonów CUPRY na całym świecie wyjechało ponad 150 tys. aut, niemal dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Sportowa marka jest na najlepszej drodze, by wyprzedzić siostrzanego SEATA, którego do niedawna była jeszcze częścią.

Na „przekazanie pałeczki” prawdopodobnie nie będziemy musieli czekać zbyt długo. Do szybkiej zamiany miejscami wystarczyłoby zapewne utrzymanie dynamiki wzrostu z 2022 r. Podczas gdy CUPRA imponowała szybkością rozwoju, rejestrując przed rokiem 152 tys. nowych samochodów – o 92,7 proc. więcej niż w 2021 r., SEAT zmagał się z problemami związanymi z brakiem części. W efekcie hiszpański producent podsumował rok skromnym (jak na swoje możliwości) wynikiem na poziomie 232,7 tys. aut, co przełożyło się na spadek wolumenu rzędu 40,5 proc.

Jeszcze lepiej – z perspektywy CUPRY – przedstawiała się sytuacja pod kątem modelowym. Popularny Formentor okazał się najchętniej kupowanym samochodem z oferty SEAT S.A., wyprzedzając „konkurencyjne auta”: Aronę (71 tys. szt.) oraz Ibizę (51 tys.). Łącznie na drogi wyjechało 97,6 tys. egzemplarzy kompaktowego SUV-a.

Skokowo wręcz rosnąca sprzedaż CUPRY to jednak wynik nie tylko dużego zainteresowania marką, ale też firmowej strategii, która traktuje nowy brand priorytetowo. „W obliczu nieustających problemów związanych z brakiem półprzewodników i innych części samochodowych podjęliśmy strategiczną decyzję o nadaniu priorytetu produkcji modeli CUPRY. Oczywiście wpłynęło to na liczbę dostarczonych przez nas pojazdów SEAT-a, było jednak niezbędne do zapewnienia długoterminowej stabilności całej firmie SEAT S.A.” – poinformował Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.

Z wypowiedzi producenta wynika, że koncepcja strategicznej wyższości CUPRY będzie obowiązywała również w nadchodzącym okresie. To zresztą jeden z dwóch podstawowych celów firmy – tym drugim jest rozwój elektromobilności w ramach obu marek.

Fot. seatmedia.pl

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volkswagen nie zareaguje na obniżki w Tesli
Redakcja
31/1/2023
Aktualności
Ford z masowymi zwolnieniami w Europie
Redakcja
30/1/2023
Aktualności
Polacy chcą używanych aut za 25-50 tys. zł
Redakcja
27/1/2023
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.