Dealer związany z Grupą Volkswagen w ostatnich miesiącach nie pozwala o sobie zapomnieć. Nie tak dawno informowaliśmy przecież o połączeniu powiązanych właścicielsko Auto Group Polska oraz Motorpolu Wrocław w jednego bardzo dużego gracza, który sprzedał ponad 5,5 tys. nowych aut w 2023 r. Efektem porozumienia był najbardziej spektakularny awans na liście największych polskich dealerów, bo tak „rozbudowane” Auto Group Polska podsumowało ubiegły rok na 17 lokacie, kończąc 37 miejsc wyżej niż rok wcześniej.
Na tym ambicje dealera najwyraźniej się jednak nie kończą, bo 30 września 2024 r. do UOKiK-u wpłynął wniosek dotyczący chęci przejęcia części mienia grupy Ciesiółka, firmy działającej w znajdującym się 100 kilometrów na północ Lesznie.
Szczegóły transakcji nie zostały jeszcze ujawnione; warto jednak przyjrzeć się liczbom, które obie firmy wypracowały w zeszłym roku. O wolumenach Auto Group Polska (w połączeniu z Motorpolem) wspomnieliśmy już wcześniej, dodajmy jednak, że firma załapała się do grona branżowych miliarderów, czyli dealerów, którzy uzyskali przychód na poziomie przynajmniej 1 mld złotych (w tym wypadku było to 1,11 mld zł). Sprzedający, Ciesiółka Auto Group, mógł natomiast pochwalić się sprzedażą 1,4 tys. nowych samochodów. Dealer wygenerował przy tym 209 mln zł obrotu.
W przypadku ewentualnego połączenia Auto Group Polska dysponowałoby zatem potencjałem sprzedażowym w „nówkach” na poziomie około 7 tys. pojazdów – w poprzednich latach taki rezultat wystarczyłby do uzyskania 12. miejsca na Liście TOP50 (choć podkreślmy, na razie nie wiemy, co dokładnie kryje się pod hasłem przejęcia „części mienia”, a sprawa jest tym ciekawsza, że w wielomarkowym salonie dealera obok Volkswagena i Skody funkcjonuje także Ford).
Dla Auto Group Polska akwizycja oznaczałaby ponadto ekspansję poza macierzysty Wrocław, bo do tej pory dealer koncentrował swoje działania w stolicy województwa dolnośląskiego, oferując na miejscu m.in. nowe auta marek Volkswagen, Audi i Skoda. Czekamy, co dalej.