Aktualności

Chińczycy też chcą SUV-ów

Samochody z kategorii SUV i crossover z roku na rok stanowią coraz większą część chińskiego rynku motoryzacyjnego. Nie dziwi więc ofensywa modelowa producentów w tym segmencie.

Zapotrzebowanie na SUV-y nie jest zjawiskiem ograniczonym do rynku europejskiego i amerykańskiego. Ogólnoświatowy trend dotknął również Chiny, gdzie modele z tego segmentu konsekwentnie zwiększają udziały w rynku – według danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodowych (CAAM) jeszcze w 2017 r. stanowiły one 41 proc. rejestracji. W 2019 r. wartość ta wzrosła do 44 proc., a po 8 miesiącach 2020 r. SUV-y i crossovery uczestniczą już w 47-proc. całej sprzedaży, co oznacza, że w tym zestawieniu przegoniły już znacząco Europę („tylko” 37 proc. w 2019 r.).

Potrzeby chińskich kierowców szybko zrozumieli zagraniczni producenci. Już przed dwoma laty Volkswagen, największy gracz na tamtym rynku, poszerzył ofertę aut z wymienionych segmentów z 3 do 10 modeli. W trakcie zbliżających się targów motoryzacyjnych w Pekinie, które odbędą się na przełomie września i października, niemiecki koncern pójdzie jeszcze dalej: spośród trzech nowo zaprezentowanych modeli, dwa – Tijuan X oraz zbudowany od podstaw elektryczny ID4 – będą crossoverami. A to nie wszystko, bo do końca 2021 r. Volkswagen chce zwiększyć ofertę SUV-ów do 16. Jego śladem podążają inne marki. To m.in. Ford oraz Toyota, które w trakcie Pekin Motorshow także zdecydowanie postawią na ten segment.

Zdjęcie: Volkswagen Newsroom

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Aktualności
Samochód od dealera
Redakcja
17/4/2024
Aktualności
VW stawia na chińską platformę. Chce sprzedawać tańsze „elektryki”
Redakcja
17/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.