Jakby tego było mało, przedstawiciele BMW wierzą, że uda im się uniknąć kar związanych z nadmierną emisją CO2 na terenie Unii Europejskiej. Koncern postawił na rozwój elektromobilności i, jeśli wierzyć zapewnieniom Nicolasa Petera, dyrektora BMW ds. finansów, ta „karta” wkrótce zacznie przynosić wymierne korzyści. Peter podkreślił, że wysoki popyt na auta elektryczne i hybrydy plug-in pozwolił Grupie BMW wyprzedzić firmowe założenia na rok 2020.
Dobre prognozy sprzedażowe BMW to wynik m.in. odbicia chińskiej gospodarki. Wysokie wzrosty na tamtejszym rynku rekompensują straty poniesione w innych rejonach globu. Ale sprowadzanie sukcesu BMW do pozytywnych wieści z Chin byłoby zbyt proste – niemiecki koncern radzi sobie znakomicie także w Europie. BMW jako jedyny liczący się producent odnotowywał wzrosty sprzedaży samochodów osobowych zarówno w lipcu, jak i sierpniu – kolejno o 18,2 proc. i 6,8 proc., w obu wypadkach osiągając najlepszy wynik na terenie UE. W oficjalnym komunikacie producent poinformował, że po 9 miesiącach 2020 r. całkowita sprzedaż koncernu zmniejszyła się o 11 proc.
Zdjęcie: Press BMW Group