Aktualności

Arkadiusz Nowiński nowym szefem regionu EMEA w Volvo

Arkadiusz Nowiński, dotychczasowy prezes Volvo Car Poland, od 19 kwietnia będzie odpowiadał za obecność marki w 66 krajach Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, które skupiają ponad połowę sprzedaży koncernu.

Na stanowisku szefa regionu EMEA Nowiński zastąpi Björna Annwalla, który został nowym dyrektorem ds. finansów w Volvo Cars. „To historyczny awans i najwyższe stanowisko Polaka zajmowane w międzynarodowych strukturach producentów aut, biorąc pod uwagę także inne marki” – przekazało Volvo w firmowym komunikacie.

Nowiński przejął funkcję prezesa Volvo Car Poland w 2008 r. (wtedy jeszcze Volvo Auto Polska). W trakcie jego prezesury sprzedaż samochodów szwedzkiej marki wzrosła w Polsce trzykrotnie, wyprzedzając globalną dynamikę rozwoju brandu.

Dzięki staraniom Nowińskiego polski oddział Volvo przeszedł przez pandemię suchą stopą, notując wynik niemal identyczny jak w rekordowym 2019 r. (spadek o zaledwie 0,45 proc.). „Praca na stanowisku Volvo Car Poland była najważniejszym etapem mojej kariery. W ciągu niemal 13 lat dokonaliśmy niemal potrojenia naszej sprzedaży i ogromnego umocnienia Volvo jako nowoczesnej i pożądanej marki premium. Każdy obszar naszego biznesu urósł kilkukrotnie: sprzedaż aut nowych, używanych, części, usług serwisowych i finansowych”powiedział nowy dyrektor regionu EMEA i wiceprezes Volvo Cars.

W lipcu 2019 r. Nowiński awansował na szefa produktu regionu EMEA, który obejmuje działania marki na 66 rynkach w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Do jego zadań na tym stanowisku należała elektryfikacja markowej oferty oraz spełnienie rygorystycznych limitów emisji CO2 na unijnym podwórku. W tym okresie udział aut z napędem elektrycznym w Europie wzrósł w Volvo do 39 proc. (dane z marca bieżącego roku), a koncern „wyprzedził” unijne limity emisji i uzyskał nadwyżkę, którą mógł odsprzedać w ramach mechanizmu wspólnego rozliczenia.

Przed nowym szefem EMEA piętrzy się jednak wiele wyzwań – kompletna elektryfikacja szwedzkiego brandu, przeniesienie sprzedaży do internetu i, prawdopodobnie, szukanie skuteczniejszych modeli dystrybucji, co mogą sugerować dotychczasowe działania na szwedzkim rynku.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.