Rozwiązanie obejmie klientów z USA, którzy, poprzez platformę Amazona, będą mogli wybrać i skonfigurować pojazd, a następnie zaplanować jego dostawę za pośrednictwem lokalnego dealera. Marty Mallick, wiceprezes Amazona, przekonuje, że pomysł ma na celu „ułatwienie zakupu samochodu w internecie”. Przynajmniej początkowo (już w drugiej połowie 2024 r.) dostępne będą tylko pojazdy marki Hyundai.
Jak podaje The Telegraph, kupujący otrzymają dostęp do lokalnego asortymentu, z opcją finansowania na Amazon.com. Możliwe będą odbiór osobisty auta w salonie dealera bądź jego dostawa bezpośrednio do domu klienta.
To efekt ogłoszonej dwa lata temu umowy dotyczącej rozbudowy cyfrowego salonu Hyundaia na stronie Amazona, który został uruchomiony w 2018 r. Cyfrowy salon pozwala na razie jedynie na przeglądanie ofert dealerów i porównywanie cen, ale nie umożliwia bezpośredniego dokonywania zakupów.
Co ciekawe, w 2025 r. nabywcy modeli południowokoreańskiej marki będą mogli uzyskać w swoich samochodach dostęp do asystenta głosowego Alexa firmy Amazon.