W ub.r. chińskim liderem została marka z brytyjskim rodowodem – MG, która odnotowała w sumie 7104 rejestracje. Drugie miejsce, będąc daleko w tyle za numerem jeden, zajął BAIC (1748 szt.). Na trzeciej pozycji znalazła się zaś należąca do koncernu Chery Automobile marka Omoda (1106 szt.). Zaraz za podium uplasował się siostrzany brand Omody – Jaecoo (506 szt.). Z kolei dalej w ramach TOP10 zakwalifikowały się: BYD (449 szt.), Maxus (175 szt.), Forthing (80 szt.), Lynk & Co (34 szt.), DFSK (29 szt.) oraz Seres (23 szt.).
A jak wygląda zestawienie najpopularniejszych modeli? Tryumfuje MG HS (4586 szt.), a drugie i trzecie miejsca przypadają MG ZS (1789 szt.) oraz Omodzie 5 (1101 szt.). Czołową piątkę zamykają BAIC Beijing 5 (694 szt.) i Jaecoo 7 (504 szt.).
Skupmy się jeszcze na segmencie aut elektrycznych. W 2024 r. zarejestrowano w Polsce 854 „elektryki” z Państwa Środka (+234,9 proc. r/r). Patrząc na dane PZPM-u, staje się jasne, że chińskie auta bateryjne pozostają obecnie daleko w tyle za graczami z Europy, USA i Japonii. Największy wolumen wśród brandów z Państwa Środka osiągnął bowiem model MG4 (401 szt.), który choć załapał się do TOP10, zajął miejsce pod koniec stawki (ściślej: ósmą pozycję), przegrywając m.in. z Nissanem Leaf (449 szt.), Volvo EX30 (1070 szt.) czy liderem – Teslą Model Y (2273 szt.).