Wydarzenia

Wirtualny Nowy Przemysł: Ford będzie sprzedawał auta przez internet


Według agencji Reutera Ford Motor najprawdopodobniej w czwartek podpisze umowę z holdingiem Alibaba. Umowa ta ma umożliwić Fordowi zajęcie korzystnej pozycji na chińskim rynku poprzez zwiększenie sprzedaży samochodów za pomocą internetu. „Według źródeł cytowanych przez Reutersa, samochody kupione przez platformę Tmall będą dostarczane przez dealerów Forda. Również oni będą świadczyli usługi serwisowania dla tych aut” – relacjonuje Wirtualny Nowy Przemysł.

Jak czytamy, Ford będzie też mógł skorzystać z najnowszej propozycji platformy Tmall – wielopoziomowego parkingu będącego również sklepem, który firma nazywa „automatem do sprzedaży aut”. WNP.pl pisze, że klienci, którzy będą chcieli przy jego użyciu dokonać zakupów, będą mogli uprzednio przejrzeć ofertę na swoim telefonie komórkowym i zadecydować o zakupie danego modelu, bądź o skorzystaniu z jazd próbnych. Dzięki Tmall klienci bez zadłużenia będą też mogli kupić samochód z 10-procentowym wkładem własnym i pozostałą kwotę uregulować w systemie ratalnym za pośrednictwem należącego do Alibaby programu Alipay. „Według Forda, takie rozwiązanie nie powinno być problematyczne dla dealerów samochodowych związanych z marką, bo dzięki platformie Tmall wciąż będą zarabiali na serwisowaniu pojazdów. Eksperci rynku motoryzacyjnego twierdzą jednak inaczej i zwracają uwagę na fakt, że sprzedaż internetowa może zagrozić dealerom, jeśli jej udział na rynku motoryzacyjnym wzrośnie” – informuje Wirtualny Nowy Przemysł.