Wydarzenia

Volkswagen, „Rzeczpospolita”: Nowe logo VW zaprezentowane we Frankfurcie


Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował nowe logo oraz identyfikację wizualną marki. Nowa identyfikacja wizualna wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez Volkswagena jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń. Zmiany w identyfikacji wizualnej obejmować będą także samochody dostawcze Volkswagen. „Rzeczpospolita” przypomina, że nowe logo jest wyraźniejsze i dzięki płaskiej optyce 2D sprowadzone do podstawowych elementów. Jako pierwszy otrzymał je elektryczny model ID.3. – ID.3 to coś więcej niż nowy model, to Volkswagen, który przenosi samochód elektryczny z niszy do centrum społeczeństwa i sprawia, że jest on dostępny dla wszystkich – powiedział w swoim przemówieniu dyrektor generalny koncernu Herbert Diess. Światowa premiera elektrycznego modelu ma wyznaczyć początek nowej ery dla Volkswagena. „Zmiana wizerunku Volkswagena jest jedną z największych operacji rebrandingu na świecie. Oczekuje się, że wszystko zakończy się do połowy 2020 roku. Obejmuje 171 rynków w 154 krajach. Trzeba będzie wymienić ok. 70 tys. logotypów u ponad 10 000 dealerów i partnerów serwisowych na całym świecie” – czytamy w artykule. Volkswagen po raz pierwszy otrzyma również dźwiękowe logo. Kobiecy głos wypowiada nazwę „Volkswagen”. Tekst czyta niemiecka aktorka Luise Helm. – Kiedy tak silna marka jak nasza zmienia logotyp, wiadomo że musi się to wiązać z przełomowymi wydarzeniami z perspektywy biznesowej. Wkraczamy w erę elektromobilności, której będziemy nadawać tempo. Wielopłaszczyznowy rozwój marki powoduje, że „Nowy Volkswagen” zdecydował się podkreślić wagę swojego przeobrażania poprzez zaprezentowanie m.in. nowego logotypu. Zmieni się też sposób, w jaki będziemy komunikować się z klientami i wszyscy, którzy śledzą nasze działania marketingowe z pewnością dostrzegą te zmiany – mówi Wojciech Usak, dyrektor marketingu marki Volkswagen w Polsce.

Na tym nie koniec zmian w Volkswagenie. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zmienia nazwę na Volkswagen Samochody Dostawcze. – Wraz z wejściem nowej identyfikacji wizualnej nazwa marki na rynku polskim zmieniona została na Volkswagen Samochody Dostawcze. Wierzymy, że nowa nazwa marki będzie bliższa temu jak o furgonach, busach czy vanach mówią nasi klienci. Jesteśmy przekonani, że nazwa Volkswagen Samochody Dostawcze precyzyjniej odzwierciedla wysoką specjalizację naszych samochodów. Nowe logo i nowa nazwa marki to nasze nowe kreatywne podejście do budowania wizerunku samochodów dostawczych Volkswagen w Polsce. Samochodów, które mają budzić emocje, być autentyczne, wszechstronne, a tym samym wyznaczać kierunek rozwoju motoryzacji i nowoczesnej mobilności – podkreśla Patryk Grzeczka, dyrektor marketingu marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Volkswagen, moto.rp.pl