Wydarzenia

Toyota: Toyota uruchamia sieć sprzedaży aut dostawczych


Toyota rozpoczęła w Polsce budowę nowej marki Toyota Professional, skoncentrowanej na sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych. Firma tłumaczy, że krok ten wynika z rozbudowy gamy modelowej w tym segmencie rynku o kompaktowego vana PROACE City oraz z rosnącej popularności modeli PROACE, PROACE Verso i Hilux. Pierwszy salon Toyota Professional Carolina Centrum Samochodów Dostawczych powstał w Sulejówku. Jak już niedawno informowaliśmy, obiekt liczy łącznie około 1000 m2, z czego na salon aut dostawczych przeznaczone jest około 300 m2 powierzchni. Salon w Sulejówku to pierwsza z nowych stacji dealerskich skoncentrowanych wyłącznie na samochodach dostawczych, które powstaną w najbliższym czasie. Kolejne salony zostaną otwarte w Poznaniu i Zielonej Górze. Stacja Poznań Sady rozpocznie działalność w listopadzie, nieco później ruszy salon Zielona Góra, a w następnych miesiącach do sieci dołączą kolejne obiekty. – Do tej pory angażowaliśmy w sprzedaż naszych aut dostawczych 1/3 sieci autoryzowanych salonów Toyoty. Jednak dziś, by móc wprowadzić najlepsze wzorce jakości obsługi także dla tej grupy samochodów, uruchamiamy program Toyota Professional. To będą wysoce wyspecjalizowane obiekty, powstające w nowych lokalizacjach. Naszym celem jest stworzenie w kolejnych latach nowej sieci sprzedażowo-serwisowej Toyoty dla tej grupy aut  – informuje Tomasz Suliga, LCV Manager.

Stacje Toyota Professional oprócz sprzedaży nowych aut dostawczych będą świadczyły usługi serwisowe dla klientów flotowych oraz prowadziły sprzedaż samochodów używanych w programie Toyota Plus. Program wyspecjalizowanej sprzedaży samochodów dostawczych zostanie rozszerzony na całą sieć dealerską Toyoty, dla której salony Toyota Professional będą stanowiły wsparcie.

Budowa sieci Toyota Professional w Polsce to program pilotażowy, który Toyota Motor Europe powierzyła polskiemu oddziałowi firmy. „Koncepcja działalności wypracowana w naszym kraju zostanie w przyszłości wdrożona w całej Europie, a doświadczenia polskich dealerów pomogą w tworzeniu nowej marki aut dostawczych w pozostałych krajach regionu” – czytamy w komunikacie Toyoty.