Wydarzenia

Samar: Listopad na plus


Instytut Samar analizuje sytuację na polskim moto-rynku. „W listopadzie rynek nowych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t kontynuował październikową ścieżkę wzrostu w porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku. Wzrost liczby zarejestrowanych pojazdów nie jest jednak duży i nadal daje się odczuć efekt zamieszania związanego z wejściem w życie od września br. nowych, bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących pomiarów zużycia paliwa przez samochody” – czytamy w artykule. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie zarejestrowano w Polsce 49 784 samochody osobowe oraz dostawcze o DMC do 3,5t, czyli o 4,40 proc. (+2 098 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 6,96 proc. (+3 238 szt.) więcej niż w październiku 2018 roku. Dane skumulowane (548 417 szt.) wykazują wzrost sprzedaży w 2018 roku o 11,20 proc. (55 255 szt.). W ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 43 239 samochodów osobowych, o 1,86 proc. (+791 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 8,36 proc. (+3 335 szt.) więcej niż w październiku. W sumie dotychczas w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 486 631 samochodów osobowych, o 10,97 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+48 120 szt.).

W listopadzie udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 27,20 proc. Udział firm osiągnął poziom 72,80 proc. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 31 480 aut. Udział klientów firmowych w 2018 roku wyniósł 72,09 proc.

Liderem rynku pozostaje Skoda. Dotychczas w 2018 roku klienci kupili i zarejestrowali 63 866 aut tej marki, o 11,95 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Skody w rynku wyniósł 13,12 proc. Drugie miejsce ma Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 51 240 szt., o 16,58 proc. więcej niż w 2017 roku. Udział marki wyniósł 10,53 proc. Na trzecim miejscu jest Toyota. Dotąd w 2018 roku klienci zarejestrowali 50 537 samochodów z Japonii, o 10,36 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,39 proc.